Gemte beskeder i Thunderbird hvor bliver d~
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 20-07-10 20:04

ja nu må jeg lige forstyre igen :
http://www.billedeupload.dk/photo/2010-07/0dd698ec/11111118888.jpg.html

jeg sad og skrev en længer svabe til min bank så ville den af en eller
anden grund ikke sende det ( den havde lige virket og virkede 5 minutter
efter ) nå men Thunderbird forslog jeg skulle gemme eller slette den så
jeg gemte den - men jeg kan ved min død ikke finde den
nogen bud ? den er ikke i gemt mappen ??

Venligst
BMM

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-07-10 20:52

Bo M. Mogensen skrev:

>nogen bud ?

kladder

Fra : Vidal

Dato : 21-07-10 12:08

Den 20-07-2010 21:03, Bo M. Mogensen skrev:
> [...]
> jeg gemte den - men jeg kan ved min død ikke finde den
> nogen bud ? den er ikke i gemt mappen ??

Start->Kør \Application Data\thunderbird\profiles\b8pef7zl.default

Vil føre dig til dataene.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-07-10 13:57

Vidal skrev:

>\b8pef7zl.default

Den del af stien skal du ikke forvente andre har, da den gerne skulle være
forholdsvis unik

Fra : Vidal

Dato : 22-07-10 09:59

Den 21-07-2010 14:56, Ivan V. Klattrup skrev:

> Den del af stien skal du ikke forvente andre har, da den gerne skulle
> være forholdsvis unik

Jeg tror, det var Kim Ludvigsen, der gav mig linket og
det virkede umiddelbart. Prøv selv.

Og korrekt er det: Application Data\thunderbird\profiles\b8pef7zl.default

Ikke noget \ før, undskyld.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-07-10 11:12

Den 22-07-2010 10:59, Vidal skrev:

> Jeg tror, det var Kim Ludvigsen, der gav mig linket og
> det virkede umiddelbart. Prøv selv.

Jeg giver aldrig linket på den måde. Du har sikkert aflæst,
hvad der har stået, efter du har fulgt min anvisning:

Klik på Start => Kør => skriv:
%appdata%\thunderbird\profiles => tryk på Enter => åbn
mappen "tilfældigetegn.default".

%appdata% er en speciel genvej til der, hvor programmer
gemmer deres brugerdata. Genvejen virker på alle Windows'er,
selvom den reelle sti er forskellig. For eksempel har man
ikke mappen "Application Data" i Windows Vista og Windows 7.

"tilfældigetegn.default" fordi mappen hedder noget
forskelligt hos alle brugere. Det er således kun dig, der
har en mappe med navnet "b8pef7zl.default". Thunderbird
navngiver mappen med tilfældige tegn for at gøre det sværere
for en hacker at finde mappen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Emil

Dato : 21-07-10 14:59

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote:

>nogen bud ? den er ikke i gemt mappen ??

Jeg havde et lignende problem.

Gå ind i "Alle mapper" -> "Lokale mapper"
efter "Indbakke" ligger alle mine kladder i "Kladder (1)" med et ikon
som et stykke papir, listen over gemte kladder ses i feltet t.h.

Så mappen "kladder" længere nede på listen - med et mappeikon - er tom
(den ligger mellem GEMMES og SENDT POST.

m.v.h. Emil

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-07-10 06:07

On Wed, 21 Jul 2010 15:58:38 +0200, Emil <emilsen@nowhere.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Så mappen "kladder" længere nede på listen - med et mappeikon - er tom
>(den ligger mellem GEMMES og SENDT POST.

TAK ALLE sammen :) fandt den sgu ...sagen er bare jeg har 4 forskelige
klade mapper ... i bund grund tror jeg thundervird er lige så måske
bedre ind oe ... men jeg skal bare lige vende mig til den ... det gode
ved oe var at den samlede al ind og ud post i 2 mapper uanset hvad for
en konto jeg ville sende fra også kunne jeg selv bestemme hvad for en
mail jeg ville bruge til at sende fra - ja dvs min tdc virker kun til
send når jeg på tdc ned ...

Venligst
Bo m Mogensen

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-07-10 23:11

Bo M Mogensen skrev den 22-07-2010 07:07:
> sagen er bare jeg har 4 forskelige
> klade mapper

De forskellige konti kan indstilles til at bruge samme mappe: funktioner
-> kontoindstillinger -> kopier & mapper -> gem meddelelseskladder i ->
andet -> vælg en mappe

> det gode
> ved oe var at den samlede al ind og ud post i 2 mapper uanset hvad for
> en konto jeg ville sende fra også kunne jeg selv bestemme hvad for en
> mail jeg ville bruge til at sende fra

Fælles indbakke kan vælges med: funktioner -> kontoindstillinger ->
serverindstillinger -> avanceret -> global indbakke.

Fælles mappe til sendt post: funktioner -> kontoindstillinger -> kopier
& mapper -> ambring en kopi i -> andet -> vælg mappe.

Afsenderadresse kan vælges i "fra"-feltet, når en mail skrives.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-07-10 23:24

Den 24-07-2010 00:10, Jens Jensen skrev:

> Fælles indbakke kan vælges med: funktioner ->
> kontoindstillinger -> serverindstillinger -> avanceret ->
> global indbakke.

Man skal lige være opmærksom på først at oprette en ny mappe
uden for kontoen og så flytte alle mails, der skal gemmes,
over i den nye mappe. Efterfølgende kan man så flytte
mailene over i den globale indbakke.

Når en konto ændres til at bruge global indbakke, fjernes
kontoens indbakke og dermed også de mails, man ikke har
kopieret.