thunderbird opdatering af grupper
Fra : cykelsmeden

Dato : 16-07-10 14:22

Jeg har alle mine grupper markeret som læst.
Næste gang jeg åbner TB klikker jeg på Hent alle, men der sker intet i
gruppelisten.
Først når jeg klikker på en gruppe bliver den fed hvis der er nye indlæg.

Hvordan får jeg TB til automatisk at vise hvilke grupper der er ulæste
indlæg i?

finn

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-07-10 15:37

Den 16-07-2010 15:21, cykelsmeden skrev:
> [...]
> Først når jeg klikker på en gruppe bliver den fed hvis der er nye indlæg.
>
> Hvordan får jeg TB til automatisk at vise hvilke grupper der er ulæste

Hej

Måske misforstår jeg men har du flueben ud for nedenstående?

Funktioner > Kontoindstillinger > Klik på Serverindstillinger under
Nyhedsgruppe-kontoen
> flueben ud for Kontroller for nye meddelelser ved opstart og ud for
Kontroller for nye meddelelser
hvert x'te minut > OK.

Fra : cykelsmeden

Dato : 16-07-10 15:42

Den 16-07-2010 16:36, Martin Ploug skrev:

> [...]
>
> Måske misforstår jeg men har du flueben ud for nedenstående?
>
> Funktioner > Kontoindstillinger > Klik på Serverindstillinger under
Det havde jeg ikke, så det bliver prøvet nu.
Men et klik på "hent alle" burde vel opdatere gruppelisten alligevel?

finn

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-07-10 16:19

Den 16-07-2010 16:42, cykelsmeden skrev:

> [...]
>
> finn

> Men et klik på "hent alle" burde vel opdatere gruppelisten alligevel?

Ja, det har du ret i.

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-07-10 16:22

cykelsmeden skrev den 16-07-2010 15:21:
> Jeg har alle mine grupper markeret som læst.
> Næste gang jeg åbner TB klikker jeg på Hent alle, men der sker intet i
> gruppelisten.

Du skal vist markere nyhedsserverens konto først.

Fra : cykelsmeden

Dato : 16-07-10 16:33

Den 16-07-2010 17:22, Jens Jensen skrev:

> Du skal vist markere nyhedsserverens konto først.
fair nok!
- men det hjalp heller ikke ;(
nu er det også sat i indstillinger til start og hver 10 min.
men det er først nå gruppen bliver markeret, at selv flere timer gamle
indlæg gør gruppenavnet fed.
- ser mest ud som en bug ;(

finn

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-07-10 16:36

Den 16-07-2010 17:33, cykelsmeden skrev:

> [...]
> nu er det også sat i indstillinger til start og hver 10 min.
> men det er først nå gruppen bliver markeret, at selv flere timer gamle

Hvilken nyhedstjeneste bruger du eternal-september, dotser.org, anden?
Er der valgt noget ud for fobindelsessikkerhed under Kontoindstillinger?

Fra : cykelsmeden

Dato : 16-07-10 16:45

Den 16-07-2010 17:36, Martin Ploug skrev:
> Hvilken nyhedstjeneste bruger du eternal-september, dotser.org, anden?
> Er der valgt noget ud for fobindelsessikkerhed under Kontoindstillinger?

news.tdc.dk
Jeg kan ikke finde ordet sikkerhed under nogen fane i kontoindstillinger.

Jeg bruger ikke TB til mail, kun news.
BÃ¥de oe og xana henter selv (samme server) og opdaterer gruppelisten til
fed hvis der er nye indlæg. Jeg synes det ser ud til at nye indlæg rent
faktisk først hentes når jeg klikker på gruppen (et delay inden gruppen
Ã¥bnes og navnet bliver fed)

finn

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-07-10 16:57

cykelsmeden skrev den 16-07-2010 17:45:
> Jeg synes det ser ud til at nye indlæg rent
> faktisk først hentes når jeg klikker på gruppen

Du kunne prøve Thunderbird 3.1.

Fra : cykelsmeden

Dato : 17-07-10 14:49

Den 16-07-2010 17:57, Jens Jensen skrev:

> Du kunne prøve Thunderbird 3.1.

godt forslag!
- det ændrede desværre ikke noget ;(

finn

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-07-10 16:59

Den 16-07-2010 17:45, cykelsmeden skrev:

> [...]
> fed hvis der er nye indlæg. Jeg synes det ser ud til at nye indlæg rent
> faktisk først hentes når jeg klikker på gruppen (et delay inden gruppen

Hedder den ikke news.tele.dk ?
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php/faq.php?id=5671

det var måske bare en skrivefejl.

Fra : cykelsmeden

Dato : 17-07-10 13:45

Den 16-07-2010 17:58, Martin Ploug skrev:

> Hedder den ikke news.tele.dk ?
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php/faq.php?id=5671
>
> det var måske bare en skrivefejl
slvfld