automarkering i ThunderBird
Fra : cykelsmeden

Dato : 15-07-10 17:08

en feature jeg blev meget glad for i Xananews, var funktionen at et
indlæg i en tråd automatisk markerede tråden ved nye indlæg.
Har TB nogen tilsvarende funktion?

finn

nb.
klovnemærket (bozo) på visse personers indlæg kunne jeg også godt bruge

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-07-10 17:41

Den 15-07-2010 18:08, cykelsmeden skrev:
> en feature jeg blev meget glad for i Xananews, var
> funktionen at et indlæg i en tråd automatisk markerede
> tråden ved nye indlæg.
> Har TB nogen tilsvarende funktion?

Hvis trådene er klappet sammen, vil det første indlæg i
tråden få understregning ved nye indlæg. Det er muligt at få
andre markeringer, men det er lettere nørdet. Der var en
tråd herom for ikke så længe siden.

> klovnemærket (bozo) på visse personers indlæg kunne jeg også
> godt bruge

Bozo kan du vist ikke få, men du kan få markeret indlæg fra
bestemte personer med forskellige farver på emnelinjen eller
dens baggrund. Det kan nemt sættes op ved hjælp af filtre på
personernes navne eller mailadresser.

Egentlig burde det også være muligt at indsætte Bozo som
baggrundsbillede i emnelinjen, men man skal nok være nørd
for at få det sat op. Jeg har i hvert fald aldrig set en nem
vejledning til det, så man skal nok selv finde frem til de
rette css-koder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Berusende frugt:

Fra : Jens Jensen

Dato : 15-07-10 19:26

Kim Ludvigsen skrev den 15-07-2010 18:41:
> Det er muligt at få andre markeringer,
> men det er lettere nørdet. Der var en tråd herom for ikke så længe siden.

Den lettere nørdede metode er denne:

- Luk Thunderbird
- Gå til Thunderbirds datamappe. Den findes sådan her:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Brugerdata.
- GÃ¥ til Profiles
- GÃ¥ ned i den mappe, der hedder noget med .default.
- GÃ¥ ned i mappen chrome. Hvis mappen ikke findes, skal den oprettes.
- Hvis chrome-mappen indeholder en fil, der hedder userChrome.css,
gemmes først en kopi for en sikkerheds skyld, derefter tages
userChrome.css ind i Notepad, og nederste del af dette indlæg kopieres
ind f.eks. nederst. Filen gemmes igen og Notedad lukkes.
- Hvis chrome-mappem IKKE indeholder en fil, der hedder userChrome.css
åbnes Notepad, nederste del at dette indlæg kopieres ind i Notepad, og
gemmes i en ny fil ved at vælge menuen "Filer", vælge "Gem som", sætte
filnavnet til "userChrome.css" og sætte filtypen til "Alle filer". Luk
Notepad.

Her følger den tekst, som skal kopieres ind i Notepad:

/* change unread thread color */
treechildren::-moz-tree-cell-text(container, closed, hasUnread, read)
{
color: red !important;
}

Fra : cykelsmeden

Dato : 16-07-10 14:32

Den 15-07-2010 20:26, Jens Jensen skrev:

> [...]
> Notepad.
>
> Her følger den tekst, som skal kopieres ind i Notepad:

Tak. - er samtidig lidt udmærket anskuelighedsundevisning om TB :)

finn

Fra : cykelsmeden

Dato : 16-07-10 14:18

Den 15-07-2010 18:41, Kim Ludvigsen skrev:
> Hvis trådene er klappet sammen, vil det første indlæg i tråden få
> understregning ved nye indlæg. Det er muligt at få andre markeringer,
> men det er lettere nørdet. Der var en tråd herom for ikke så længe siden.
Tak for responce.

Den tråd tidligere var nok min egen, og den gik kun på markeringen, og
understregningen er udmærket for mig - jeg havde bare ikke set det.
Jeg har også fundet ud af at jeg (i lighed med OEs "briller") kan
farvemærke en tråd jeg vil overvåge. Dette er også helt fint, men det er
et manuelt valg af tråd.
Det jeg efterlyser, er automatisk at give en tråd en farvemærkning, eks.
blå, ligersåsnart jeg har lavet et indlæg i tråden.

gav min forklaring mening?

finn

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-07-10 14:42

Den 16-07-2010 15:18, cykelsmeden skrev:

> [...]
> Det jeg efterlyser, er automatisk at give en tråd en
> farvemærkning, eks. blå, ligersåsnart jeg har lavet et

Det kan delvist lade sig gøre uden de store sværslag - men
du har nok allerede lagt mærke til dette: Når du svarer på
et indlæg, markeres indlægget med en svar-pil til venstre
for emnelinjen. Hvis du svarer på det første indlæg i en
tråd, vil du altså opnå det ønskede.

Jeg kan huske, at der var en, der spurgte om det samme for
nogle år siden, og dengang fandt vi aldrig frem til en nem
eller kun lettere nørdet metode til at opnå en markering,
også når man svarer dybt nede i tråden.

Spørgsmålet er, om der i mellemtiden er nogen som har lavet
en udvidelse, der kan gøre det. Prøve at tjekke Mozillas
tilføjelsesside.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : cykelsmeden

Dato : 16-07-10 15:27

Den 16-07-2010 15:42, Kim Ludvigsen skrev:
> [...]
> indlægget med en svar-pil til venstre for emnelinjen. Hvis du svarer på
> det første indlæg i en tråd, vil du altså opnå det ønskede.
ikke helt
svarpilen ses KUN når tråden er udvidet

men jeg vil forsøge at kigge efter udvidelser - nyt land :)

finn

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-07-10 16:45

Den 16-07-2010 16:27, cykelsmeden skrev:
> ikke helt
> svarpilen ses KUN når tråden er udvidet

Nej, svarpilen ses også, når tråden er lukket - hvis, som
jeg skrev, du svarer på det første indlæg i tråden.
Problemet er så at få en markering, når man svarer på en
indlæg længere nede i en tråd.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren: