Det er sgu da mærkeligt Thunderbird
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 13-07-10 20:45

man kan se alt muligt og rette i div.
se :
http://www.billedeupload.dk/photo/2010-07/c28c4539/1111111111.jpg.html

det burde da være nærligende at der også var et sted hvor man kunne
rette bruger navn og pasw
hvis det er der så kan jeg ved min død ikke finde det ...

der er et punkt der heder håndter nyhedesgrupper (ca) men det enste
man ikke kan der ... er at redigere i dem - den går ind på news
serveren og konstatere at der ikke er noget pasw og melder en fejl man
ikke kan redigee ...

jeg kunne selvf prøve (som forslået at opdatere) men jeg er skide
nervøs for den æder mine mapper .. med 100 vis af vigtigte mails ..

Mv.
BMM

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-07-10 21:03

Bo M Mogensen skrev den 13-07-2010 21:45:
> det burde da være nærligende at der også var et sted hvor man kunne
> rette bruger navn og pasw

Slet det gamle brugernavn og password i funktioenr -> indstillinger ->
sikkerhed -> adgangskoder -> gemte adgangskoder. Klik på brugernavn og
tryk på "fjern". Næste gang, brugernavn og adgangskode skal bruges,
bliver du spurgt om dem.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 13-07-10 22:34

On Tue, 13 Jul 2010 22:03:22 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

Hej Jens
Tak for hjælpen det lykkedes næsten

> [...]
>sikkerhed -> adgangskoder -> gemte adgangskoder. Klik på brugernavn og
>tryk på "fjern". Næste gang, brugernavn og adgangskode skal bruges,

skide godt så er der huld igenem for at komme IND - jeg kan så godt
nok ikke poste ud til nyhedesgrupper ..
se
http://www.billedeupload.dk/photo/2010-07/87001e86/22222222222222222.jpg.html

men hwa fan man kan ikke få alt - sider og tænker på om alle
newsreader er så kaotiske første gang man er i gang med dem ?
det synes jeg ikke oe var - altså hvis man kunne sætte en mail konto
op så kunne man også sætte en news konto op .. gider du lige se på den
igen ?

Mv.
BMM

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-07-10 23:05

Bo M Mogensen skrev den 13-07-2010 23:33:
> skide godt så er der huld igenem for at komme IND - jeg kan så godt
> [...]

Jeg kan genskabe din fejlmeddelelse. Det sker, når afsenderadressen i
"Fra"-feltet er oprettet i forbindelse med en mailkonto. I
nyhedskontoens indstillinger i feltet "server" har jeg valgt "Brug
standardserver". Når jeg svarer på et indlæg ændrer jeg ikke indholdet i
"Fra"-feltet.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-07-10 02:15

On Wed, 14 Jul 2010 00:04:44 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

> [...]
>nyhedskontoens indstillinger i feltet "server" har jeg valgt "Brug
>standardserver". Når jeg svarer på et indlæg ændrer jeg ikke indholdet i

Ohh Tænke tænke ... jeg kan ikke lige genemskue hvordan jeg skal
oprette news kontoen - der er vi tilbage ved begyndelsen ... det er jo
det - den ikke vil - gider du skriver gå ind > før sådan > også >
lille manual den sidste du skrev virkede jo sådan set godt nok jeg kan
hente og gemme grupper og hente indlæg det er sådan set bare
postningerne der er et problem ... det er så også et ret stort problem
fordi jeg er så skide afhæning af den her stavekontrol .. den tager
ikke alt men det meste ...

Venligst
BMM

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-07-10 06:45

Bo M Mogensen skrev den 14-07-2010 03:14:
> Ohh Tænke tænke ... jeg kan ikke lige genemskue hvordan jeg skal
> oprette news kontoen - der er vi tilbage ved begyndelsen ... det er jo
> det - den ikke vil

Jeg forsår ikke....hvis du kan læse indlæg har du allerede oprettet
kontoen, så den skal måske bare rettes til. I første omgang kan du nøjes
med at ændre "Fra"-feltet, når du svarer på indlæg. Når du har trykket
på "svar" går du til "Fra"-feltet ude til højre, hvor der er en pilknap.
Tryk på den og vælg fra listen et navn og afsenderadresse, som følges af
navnet på nyheddskontoen til sidst efter >. Når du bruger
news.sunsite.dk kan du nok vælge news.sunsite.dk efter >.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-07-10 18:50

On Wed, 14 Jul 2010 07:45:09 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

> [...]
>navnet på nyheddskontoen til sidst efter >. Når du bruger
>news.sunsite.dk kan du nok vælge news.sunsite.dk efter >.

jeg takker dig hånende på hjertet for din toldmodighed - jeg vil prøve
mig frem med de anviste kombinationer ... men det er mig godt nok en
gåde at det er så tæt på at virke også kan jeg ikke poste - du har ret
i at den gerne vil have en anden afsender mail - men nu har jeg en til
usnet og jeg vil være ked af at buge nogen af dem til privat post da
de bliver ødelagt af den spam som usnet post forsager på en mail
adresse ..

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-07-10 18:57

Bo M Mogensen skrev den 14-07-2010 19:49:
> du har ret
> i at den gerne vil have en anden afsender mail - men nu har jeg en til
> usnet og jeg vil være ked af at buge nogen af dem til privat post

Den kikker ikke på selve mailadressen. Den kikker på det, der står
bagved >. På dit billede står der en gmail-adresse bagved >. Du skal
vælge en adresse, hvor der står fx news.sunsite.dk. Mailadressen
indtaster du i kontoindstillingerne, og den kan sagtens være forskellig
fra dine andre mailadresser.

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-07-10 19:13

Bo M Mogensen skrev den 14-07-2010 19:49:
> gerne vil have en anden afsender mail

Jeg prøver lige at beskrive mere detaileret:

Vælg funktioer -> kontoindstillinger. Klik på nyhedskontoen i venstre
side af billedet. I feltet "Mailadresse" indtaster du den mailadresse,
du vil opgive i nyhedsgrupper. I feltet "Server" vælger du "Brug
standardserver". SÃ¥ burde det virke.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-07-10 20:07

Den 14-07-2010 20:13, Jens Jensen skrev:

> [...]
> side af billedet. I feltet "Mailadresse" indtaster du den mailadresse,
> du vil opgive i nyhedsgrupper. I feltet "Server" vælger du "Brug

SÃ… VIRKER DEN SGU - det er denne gruppes fremragende skribenters
fortjeneste
som sagt er tak kun et fattigt ord :) men ikke desto mindre så 1000 tak

Bedste Hilsner
Bo M Mogensen