Fejl i placering af undermenupunkter
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-07-10 10:56

En hjemmeside, der er blevet anmeldt til lki.dk, har et
problem med et JavaScript, der viser en udfoldet menu
forkert i Opera. Undermenuerne vises ikke under selve
menuen, men yderst til venstre, hvilket betyder, at man ikke
kan klikke på dem - når man fjerner musen fra menupunktet,
forsvinder undermenuen.

Menuen virker fint i IE, Firefox og Chrome. Er der nogen,
der kan gennem skue, hvorfor det går galt i Opera?

Hjemmesiden:
http://www.phweb.dk/

Jeg vil tro, at det er dette script, der har en fejl:
http://www.phweb.dk/includes_js/ccLayers_cross.js

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Birger Sørensen

Dato : 13-07-10 11:14

Kim Ludvigsen kom med denne ide:
> [...]
>
> Hjemmesiden:
> http://www.phweb.dk/
>
> Jeg vil tro, at det er dette script, der har en fejl:

Service Unavailable
The service is temporarily unavailable. Please try again later.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-07-10 12:46

Den 13-07-2010 12:14, Birger Sørensen skrev:
> Kim Ludvigsen kom med denne ide:

> Service Unavailable
> The service is temporarily unavailable. Please try again later.

Det må have været en midlertidig fejl. Siden indlæses i
hvert fald fint her.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå hedeslag i sommervarmen:

Fra : Birger Sørensen

Dato : 13-07-10 13:43

Kim Ludvigsen skrev den 13-07-2010:

> Det må have været en midlertidig fejl. Siden indlæses i hvert fald fint her.

Nu kom den også her...
209 fejl og 1 advarsel i HTML'en og Firebug rapporterer 30 fejl i
css'en.
Måske en doctype ville hjælpe?
I det script du hentyder til, bruges "this" og eval() - begge ting man
bør holde sig fra. "this" er ofte noget andet end man tror, specielt på
tværs af browsere, hvor Opera ofte tolker anderledes end de øvrige. Så
mon ikke, det er der hunden er begravet?
Har ikke i øvrigt prøvet at fejlfinde - men det ser ud somom i hvert
fald noget af det js'en gør, burde kunne opnås med CSS2.1

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-07-10 10:40

Den 13-07-2010 14:42, Birger Sørensen skrev:

> Måske en doctype ville hjælpe?

Ja, det er egentlig imponerende, at siden vises fint nok
uden fundamentet.

> [...]
> end man tror, specielt på tværs af browsere, hvor Opera ofte
> tolker anderledes end de øvrige. Så mon ikke, det er der

Jeg er desværre ikke selv i stand til at tjekke, da mine
evner i JavaScript er yderst begrænsede. Min ide var, at jeg
ville fortælle dem, hvordan de kunne rette fejlen. Men på
den anden side, svarede de aldrig på den første henvendelse,
de fik, så der er vel ingen grund til at bruge alt for meget
tid på at prøve at hjælpe dem.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 14-07-10 12:07

Kim Ludvigsen forklarede:

> [...]
> henvendelse, de fik, så der er vel ingen grund til at bruge alt for meget tid

Nej - hvis man vil arbejde gratis, kan man få job hvorsomhelst.
De har fået at vide at noget er galt, så de bør vel egentlig kontakte
designeren, og fejlene rettet...

Birger

http://bbsorensen.dk