E-Mail
webnoob 5265
news i Thunderbird manual ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-07-10 21:44

ja microsoft har nedlagt oe med den sidste nye ie8 ( fucking idioter)
man skal kunne bruge thunderbird til news men der er ikke sådan en
logisk måde at gøre det på det er som om programmet ikke kan kende
forskel på en mail og en news konto dvs jeg kan ikke hente grupperne
og jeg er skide afhæning af stave kontrolen

Mv.
Bo

Fra : Martin Ploug

Dato : 11-07-10 22:13

Den 11-07-2010 22:43, Bo M Mogensen skrev:
> [...]
> forskel på en mail og en news konto dvs jeg kan ikke hente grupperne
> og jeg er skide afhæning af stave kontrolen

Efter min mening fungerer det ganske udmærket i Thunderbird.
Har du tilføjet din news-konto under Funktioner > Kontoindstillinger >
Kontohåndtering > Tilføj anden konto > Nyhedsgruppekonto osv.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-07-10 15:33

On Sun, 11 Jul 2010 23:12:37 +0200, Martin Ploug <mploug@pc.dk> wrote:

>Efter min mening fungerer det ganske udmærket i Thunderbird.
>Har du tilføjet din news-konto under Funktioner > Kontoindstillinger >
>Kontohåndtering > Tilføj anden konto > Nyhedsgruppekonto osv.

ja ok men den går i stå .. prøv lige at se her
http://www.billedeupload.dk/photo/2010-07/54dd5e34/00000000000.jpg.html
også kan jeg ikke komme videre ?

Mv.
BMM

Fra : Martin Ploug

Dato : 12-07-10 16:00

Den 12-07-2010 16:33, Bo M Mogensen skrev:

> ja ok men den går i stå .. prøv lige at se her
> [...]

Prøv at skrive news.dotsrc.org i stedet.
se http://dotsrc.org/usenet/clientconfig/

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-07-10 20:32

On Mon, 12 Jul 2010 17:00:28 +0200, Martin Ploug <mploug@pc.dk> wrote:

>Prøv at skrive news.dotsrc.org i stedet.
>se http://dotsrc.org/usenet/clientconfig/

jamen det er jo faktisk det jeg gør eller så langt som jeg når - altså
jeg kan jo Puhh godt bruge agent men problemet er jeg simpelthænd ikke
kan stave - underligt for jeg læser som vinden blæser ubesværet men
sådan er det ..

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-07-10 16:06

Bo M Mogensen skrev den 12-07-2010 16:33:
> ja ok men den går i stå .. prøv lige at se her

Ja der er da noget galt. Sådan opfører min sig ikke. Du kan prøve at
geninstallere efter denne fremgangsmåde:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Ren_geninstallation.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-07-10 20:29

On Mon, 12 Jul 2010 17:05:49 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

>Ja der er da noget galt. Sådan opfører min sig ikke. Du kan prøve at
>geninstallere efter denne fremgangsmåde:
>http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Ren_geninstallation.

Nahh der tør jeg sgu ikke har ved et svin held fået impoteret alle min
mapper fra den døde oe ...og det vil udløse kaos hvis de forsvinder ja
ja de ligger på en back konto men ikke i system som der ..

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-07-10 20:57

Bo M Mogensen skrev:

>ja ok men den går i stå .. prøv lige at se her
>http://www.billedeupload.dk/photo/2010-07/54dd5e34/00000000000.jpg.html
>også kan jeg ikke komme videre ?

Når du har tilføjet kontoen, har du så sat flueben ved "Kræv altid
godkendelse ved tilslutning til denne server"
http://klattrup.dk/misc/dotsrc.png

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 13-07-10 16:30

On 12 Jul 2010 19:56:32 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Når du har tilføjet kontoen, har du så sat flueben ved "Kræv altid
>godkendelse ved tilslutning til denne server"
>http://klattrup.dk/misc/dotsrc.png

så langt når jeg ikke at der bliver anmodet om det ..

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-07-10 21:32

Bo M Mogensen skrev den 12-07-2010 16:33:
> ja ok men den går i stå .. prøv lige at se her
> http://www.billedeupload.dk/photo/2010-07/54dd5e34/00000000000.jpg.html
> også kan jeg ikke komme videre ?

Det her lyder nok lidt skørt, men på nettet har jeg fundet et indlæg fra
en med samme problem som dig. NÃ¥r der stod "news.mozilla.org" kunne
fremad-knappen ikke bruges, men hvis der blev tilføjet et punktum, så
der stod "news.mozilla.org.", kunne der kommes videre. Prøv at skrive
"news.dotsrc.org." og hvis det ikke hjælper så prøv "news.mozilla.org.".
Hvis først kontoen er oprettet er det nok ikke noget problem at rette
den til.

Hvis det ikke lykkes vil jeg foreslå, at du søger hjælp her:
http://forum.mozilladanmark.dk/

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-07-10 23:19

Bo M Mogensen skrev den 11-07-2010 22:43:
> det er som om programmet ikke kan kende
> forskel på en mail og en news konto

Så vidt jeg husker vil Thunderbird oprette en mailkonto, når man
installerer. Det skal man bare annullere. NÃ¥r man er kommet ind i
programmet, opretter man news som Martin Ploug beskriver det.