kan man det ?
Fra : smiley

Dato : 09-07-10 16:03

Ham-Cph-Bkk t/rt 6000,-
Kbh-Bkk t/rt 7200,-
Samme fly Cph/Bkk - spørgsmålet er så
kan jeg booke den første og bare nøjes
med at bruge Cph-Bkk. Nogle erfaringer
eller insider viden. -max-

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-07-10 17:14

Den 09-07-2010 17:02, smiley skrev:
> Ham-Cph-Bkk t/rt 6000,-
> Kbh-Bkk t/rt 7200,-
> Samme fly Cph/Bkk - spørgsmålet er så
> kan jeg booke den første og bare nøjes
> med at bruge Cph-Bkk. Nogle erfaringer
> eller insider viden. -max-

Jeg mener, at Forbrugerombudsmanden har udtalt, at det skal
være muligt, men mange flyselskaber annullerer vist
alligevel hele rejsen, hvis man ikke bruger første del.

Jeg har netop bestilt en billet hos Turkish Airlines (for
øvrigt også til Bangkok), og her står der, at hvis man ikke
benytter første del af rejsen, annulleres resten, medmindre
man henvender sig og gør selskabet opmærksom på, at man
ønsker at bruge resten.

Så tjek betingelserne hos det pågældende selskab.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær nyt om danske ord og ordsprog:

Fra : smiley

Dato : 09-07-10 17:39

On 09-07-2010 18:14, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> opmærksom på, at man ønsker at bruge resten.
>
> Så tjek betingelserne hos det pågældende selskab.

Cool Kim - tror lige jeg vil se om jeg kan finde udtagelsen
fra ombudsmanden..

Det lader til SAS/Thai insisterer på at forlange 20% mere
for den kortere rejse. Ham-Cph-Bkk 5300 Cph-Bkk 6300. Det
er ikke så meget pengene, men princippet.

Turkish - har du goe erfaringer med dem, får man en sisha
efter maden

Pratunam lignede ellers sig selv i begyndelsen af juni,
min lokale fotohandler viste stolt sin gadedør frem med
flere skud huller. Staten havde lovet at betale for en
ny dør - den grinede vi lidt a. -max-

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-07-10 19:28

Den 09-07-2010 18:38, smiley skrev:

> Turkish - har du goe erfaringer med dem, får man en sisha
> efter maden

Jeg er yderst tilfreds med dem, men ok, mit
erfaringsgrundlag er ikke så stort. Jeg har kun prøvet dem
og SAS til Bangkok. Turkish mellemlander i Istanbul, og i
modsætning til de fleste andre selskaber tilbyder de mad og
drikke også på korte ture, altså også på turen til Istanbul.

De er generelt de billigste eller blandt de billigste på
turen til Bangkok - i hvert fald indtil Norwegian begynder
på ruten. Jeg er tilmeldt deres Miles & Smiles, som vist
giver en hurtigere vej til et Star Alliance sølvkort end de
fleste andre selskaber.

> Pratunam lignede ellers sig selv i begyndelsen af juni,
> min lokale fotohandler viste stolt sin gadedør frem med
> flere skud huller. Staten havde lovet at betale for en
> ny dør - den grinede vi lidt a. -max-

Jeg var fanget 14 dage i Pratunam på grund af askeskyen,
sidst jeg var i Thailand, og jeg var også inde og kigge
nærmere på det besatte område. Jeg kom dog heldigvis hjem
lige inden det gik løs.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-07-10 12:18

Den 09-07-2010 20:28, Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg er yderst tilfreds med dem, men ok, mit
> erfaringsgrundlag er ikke så stort. Jeg har kun prøvet dem
> og SAS til Bangkok.

En meget positiv ting, som jeg glemte at nævne. SAS og mange
andre har et bagagemaksimum på 20 kg. Turkish tillader 30
kg, og på min nys bestilte rejse står der 35 - muligvis
fordi jeg er med i Miles & Smiles. Efter min næste rejse
ryger jeg en klasse op i Miles & Smiles, hvilket giver mig
10 kg ekstra.

Hvis man skal købe ind på rejsen, er forskellen mellem 20 og
30 kg ganske stor.

Fra : smiley

Dato : 11-07-10 11:36

On 10-07-2010 13:18, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> giver mig 10 kg ekstra.
>
> Hvis man skal købe ind på rejsen, er forskellen mellem 20 og 30 kg

Tak for tippet - det er da værd at overveje.

Pt. er Qatar billigst på mine datoer, men dem
flyver jeg ikke med igen. Maden er bare for ringe.
-max-

Fra : oz3bto

Dato : 14-07-10 10:28

> [...]
> Thailand, og jeg var også inde og kigge nærmere på det besatte område. Jeg
> kom dog heldigvis hjem lige inden det gik løs.

Husk nyrebæltet hvis i skal flyve med Norwegian.

Har fløjet med den 2 gange og gør det aldrig igen .. Nærmest crash landinger
de laver

Fra : Elmer Fjort

Dato : 14-07-10 10:42

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Er det da deres plan at begynde flyvninger til Bangkok??
De har jo kun 737 at flyve med,og den skal da nok ned og tankes et par
gange for
at komme til BKK

Elmer

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-07-10 10:55

Den 14-07-2010 11:42, Elmer Fjort skrev:
> "oz3bto"<no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Er det da deres plan at begynde flyvninger til Bangkok??

Ja, meningen er vist at starte i oktober med fly til Bangkok
og USA.

> De har jo kun 737 at flyve med,og den skal da nok ned og tankes et par
> gange for at komme til BKK

Måske de indkøber fly til lejligheden eller finder et
passende sted at mellemlande.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå hedeslag i sommervarmen.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 14-07-10 12:01

> Ja, meningen er vist at starte i oktober med fly til Bangkok og USA.

> Måske de indkøber fly til lejligheden eller finder et passende sted at
> mellemlande.

Når man kigger på deres hjemme side, står der intet om det.
Og kigger man på hvilke fly de har bestilling på, er det kun 737-800
der er nævnt.
Men på den anden side, kan en 737-800 nå fra Cph til Dubai, kan den nok
også tage det sidste stykke med til BKK.

Elmer

Fra : jos

Dato : 09-07-10 20:45

> Jeg mener, at Forbrugerombudsmanden har udtalt, at det skal
> være muligt, men mange flyselskaber annullerer vist
> alligevel hele rejsen, hvis man ikke bruger første del.

Jeg menerdet samme, men har erfaret at DSB - eller hedder det nu
Banedanmark? - gør det samme.
Med pladsbillet fra Hovedbanegården til Aalborg, mistede jeg min plads, da
jeg for at nå toget stod på i H-Tåstrup. ;(

finn

Fra : smiley

Dato : 10-07-10 11:09

On 09-07-2010 21:45, jos wrote:

> [...]
> Med pladsbillet fra Hovedbanegården til Aalborg, mistede jeg min plads, da
> jeg for at nå toget stod på i H-Tåstrup. ;(

Hvor frækt - hva nu hvis du bare havde siddet
på tønden, da billetten blev tjekket, det må
være skide ærgeligt. -max-

Fra : Elmer Fjort

Dato : 10-07-10 13:30

"smiley" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor frækt - hva nu hvis du bare havde siddet
> på tønden, da billetten blev tjekket, det må
> være skide ærgeligt. -max-

Det er nu ikke korrekt!
Hvis man ikke har indtaget sin plads senest 15 minutter,eller senest inden
næste station.
Mister man retten til sin siddeplads.

Elmer

Fra : cykelsmeden

Dato : 19-07-10 18:34

Den 10-07-2010 14:29, Elmer Fjort skrev:
> Det er nu ikke korrekt!
> Hvis man ikke har indtaget sin plads senest 15 minutter,eller senest inden
> næste station.
> Mister man retten til sin siddeplads.
konklusionen må blive som konduktøren foreslog:

ALDRIG bestille pladsbillet fra Kbhvn Hbg, men ALTID fra Høje Taastrup.
Så kommer du højest til at så mellem Hbg og HT

så det har jeg lært

finn

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 19-07-10 05:40

On 9 Jul., 17:02, smiley <smileymaxph...@gmail.com> wrote:
> Ham-Cph-Bkk t/rt 6000,-
> [...]

Mange rygter, så lad os lige få opklaret lidt af dem...

Som udgangspunkt, så kan du ikke købe en HAM-CPH-BKK billet og så bare
bruge den på CPH-BKK strækningen. Hvis du ikke benytter den første del
af billetten, så vil resten blive slettet. Der står i flyselskabernes
vilkår at alle flyvninger skal benyttes i rækkefølge. Du har købt en
billet fra HAM til BKK - VIA CPH og ikke FRA CPH og kan derfor ikke
stå på i CPH. På hjemturen kan du dog godt "snyde" og bede check-in i
BKK om kun at checke din bagage ind til CPH og så stå af der.

At prissætte ruter billigere med mellemlanding er helt vanlig praksis
i flybranchen og noget alle flyselskaber bruger. De KLM, Turkish,
Lufthansa, Air France osv osv flybilletter vi køber i Danmark, hvor
der er mellemlanding er også ofte langt billigere end hvis man køber
en direkte billet fra f.eks. Amsterdam, Frankfurt m.v. Det er også
billigere at købe en SAS-billet fra Stockholm via CPH end direkte fra
CPH. Flyselskaberne prissætter på denne måde fordi folk flest hellere
vil flyve direkte og når de ikke selv kan tilbyde direkte fly fra den
destination, så må de sætte prisen ned for at få kunden. F.eks. fra
Stockholm, hvor Thai flyver direkte og SAS ikke gør, så sætter de
prisen ned der og ikke i CPH hvor de selv har direkte fly. Ikke
nødvendigvis fair, men en praksis som er blevet brugt i årevis og af
alle flyselskaber.

Mht. Turkish, så er de såmænd ganske udemærkede og har ofte meget lave
priser. Deres forbindelser i Istanbul er ganske fine, men de slider
lidt med forsinkelser jævnligt. Turkish er medlem af Star Alliance
ligesom SAS og du optjener Eurobonus-point hos dem. Personligt synes
jeg ikke de er på niveau med SAS, men de er ganske udemærkede hvis
prisen er god.

Mht. Norwegian og ruter til Bangkok (eller langruter generelt), så er
der INTET konkret meldt fra fra dem. De har i nogle år snakket og
snakket om at de måske vil i gang, men der er p.t. ingen aktuelle
planer og de har ingen fly de kan bruge til det endnu - de har ikke
engang bestilt nogen. Hvis de kommer igang på et tidspunkt, så vil det
tidligst blive næste år, men som sagt er det kun snak indtil videre.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-07-10 15:09

Den 19-07-2010 13:39, Flemming Poulsen skrev:

> [...]
> af billetten, så vil resten blive slettet. Der står i flyselskabernes
> vilkår at alle flyvninger skal benyttes i rækkefølge.

Ja, men nogle selskaber tillader at man ikke benytter første
del. Som tidligere nævnt oplyste Turkish, efter jeg havde
købt billet, at hvis man ikke benytter første del, skal man
henvende sig og gøre dem opmærksom på det, hvis man stadig
ønsker at benytte anden del.

> Mht. Norwegian og ruter til Bangkok (eller langruter generelt), så er
> der INTET konkret meldt fra fra dem.

Det kommer selvfølgelig an på, hvordan du definerer
"konkret". Af konkurrencehensyn vil de nok ikke oplyse
starttidspunkt og priser før i sidste øjeblik, men mon ikke
de har alle planer klar.

Så sent som i sidste måned var der en artikel om ruterne på
business.dk:
http://www.business.dk/transport/norwegian-vil-flyve-dagligt-til-bangkok

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Elmer Fjort

Dato : 19-07-10 16:06

"Flemming Poulsen" <feedback@flyrejsen.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Norwegian flyver til Dubai, der er 4800 kilometer i luftlinie fra CPH.
Fra Dubai til BKK, er der 4900.
Så en enkelt tankning i Dubai og BKK er i sigte.
Ganske som Thomas Cook gør på turen til Phuket.

Elmer

Fra : smiley

Dato : 15-08-10 12:16

On 09-07-2010 17:02, smiley wrote:
> Ham-Cph-Bkk t/rt 6000,-
> [...]

Lidt update til folk der skal overvintre i Thailand.
Klikkede bare for sjov på SAS og fik en pris på 4675,-
Jeg ved ikke hva der er grunden, men det lader til at
priserne er faldet flere steder på det sidste.
De lave priser ser ud til at starte ud omkring 1. november
og hjem fra 3. maj og ind i juni.
Go tur - -max-