Thunderbird - adresser i adressebogen
Fra : Martin Ploug

Dato : 10-07-10 10:33

Hej

Hvordan kan det være, at Thunderbird 3.1 automatisk indsamler nogle
e-mail adresser i adressebogen, selvom jeg ikke har flueben ud for
Tilføj mailadresser i: under Funktioner >Indstillinger > Redigering >
fanebladet Adressering?

Jeg kan se, at der nu igen automatisk er blevet tilføjet nogle adresser
fra mails, som jeg helt sikkert ikke har svaret på. Hvordan / hvorfor
sker det?

Er der mon noget i Thunderbird der skal nulstilles eller en indstilling
heri der skal ændres?
Bortset fra ovenstående synes jeg at Thunderbird kører rigtig godt.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Mogens Krage

Dato : 10-07-10 20:40

Martin Ploug skrev:

> [...]
> e-mail adresser i adressebogen, selvom jeg ikke har flueben ud for
> Tilføj mailadresser i: under Funktioner >Indstillinger > Redigering >

Ligger adresserne i samme mappe som angivet i ovennævnte sted?

Fra : Martin Ploug

Dato : 11-07-10 13:26

Den 10-07-2010 21:39, Mogens Krage skrev:

> Ligger adresserne i samme mappe som angivet i ovennævnte sted?

Jeg tror jeg er kommet i tanke om, hvorfor det sker. Det er meget
simpelt, og Thunderbird gør præcist, som det skal.
Når jeg har modtaget mails, hvor Thunderbird har blokeret for visning af
billeder, har jeg klikket på linket Indlæs altid eksternt indhold
fra (mailadresse) og derefter klikket på OK. Adressen bliver dermed gemt
i adressebogen. Det har jeg bare ikke lige været opmærksom på.
Se billede http://www.detour.dk/billeder/blokeret-billeder.gif

Venlig hilsen
Martin

Fra : Mogens Krage

Dato : 11-07-10 13:59

Martin Ploug skrev:

> [...]
> derefter klikket på OK. Adressen bliver dermed gemt i adressebogen. Det
> har jeg bare ikke lige været opmærksom på. Se billede

Det var også min tanke.