E-Mail
webnoob 5265
Gemme mails på serveren
Fra : Else Holm

Dato : 30-06-10 08:59

Jeg har en Hotmail- og en Live-adresse. Jeg henter begge ned i Windows Live
Mail. Jeg vil gerne kunne gemme mails nogle dage på serveren, så jeg kan
læse dem via nettet. Det går fint med Live-mail, hvor der ved oprettelsen af
kontoen åbnede sig en boks med Avanceret, hvor man kan afkrydse, at mails
skal forblive x antal dage på serveren. Den samme løsning findes ikke på
Hotmail. Kan det ikke ændres, så jeg kan beholde mails fra begge adresser på
serveren i nogle dage?

--
Else

Fra : Martin Ploug

Dato : 03-07-10 05:49

Den 30-06-2010 09:59, Else Holm skrev:
> [...]
> løsning findes ikke på Hotmail. Kan det ikke ændres, så jeg kan beholde
> mails fra begge adresser på serveren i nogle dage?

Åbn Windows Live Mail > Funktioner > Konti > markér konto >
Egenskaber > fanebladet Avanceret > Gem en kopi af meddelelser
på serveren > Anvend + OK

Er det ikke det du efterlyser?

Fra : Else Holm

Dato : 03-07-10 09:13

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Åbn Windows Live Mail > Funktioner > Konti > markér konto >
> Egenskaber > fanebladet Avanceret > Gem en kopi af meddelelser
> på serveren > Anvend + OK
>
> Er det ikke det du efterlyser?

Nej - det fungerer fint i Live Mail men ikke i Hotmail.
Der åbenbarer sig ingen fane med Avanceret.
Forklaringen kan måske være, at da jeg oprettede de to konti. foregik det ad
normal manuel vej med Live Mail, men Hotmail blev næsten oprettet
"autoatisk". - og den sidste fane med Avanceret dukkede ikke op.

--
Else

Fra : Martin Ploug

Dato : 03-07-10 09:32

Den 03-07-2010 10:12, Else Holm skrev:

> [...]
> det ad normal manuel vej med Live Mail, men Hotmail blev næsten oprettet
> "autoatisk". - og den sidste fane med Avanceret dukkede ikke op.

Hmm ok, men har du i Windows Live Mail ikke tilknyttet en Hotmail-
konto?

Kan du ikke gøre det, som jeg skrev i Windows Live Mail?

Åbn Windows Live Mail > Funktioner > Konti > markér Hotmail-konto >
Egenskaber > fanebladet Avanceret > Gem en kopi af meddelelser
på serveren > Anvend + OK

Dette skulle jo så gøre, at der lægges en kopi af dine mails i
Hotmail webmailen når du henter mails ind i Windows Live Mail.
Måske misforstår jeg helt.

Fra : Martin Ploug

Dato : 03-07-10 09:49

Den 03-07-2010 10:32, Martin Ploug skrev:

> [...]
>
> Dette skulle jo så gøre, at der lægges en kopi af dine mails i
> Hotmail webmailen når du henter mails ind i Windows Live Mail.

Jeg bruger ikke selv Hotmail, og kender det derfor ikke så godt.
På nedenstående side står der, at Hotmail er lidt speciel og de
anbefaler Gmail i stedet. På siden er der tale om mail programmet
Thunderbird, men princippet er det samme i Windows Live Mail.

http://www.mobildebat.dk/archive/index.php?t-95210.html

Fra : Else Holm

Dato : 03-07-10 10:15

> [...]
> anbefaler Gmail i stedet. På siden er der tale om mail programmet
> Thunderbird, men princippet er det samme i Windows Live Mail.

Tak for linket - jeg eksperimenterer lidt videre - eller dropper helt
Hotmail - den er stort set kun en reminiscens fra mine første forsøg med
webmail!

--
Else

Fra : Martin Ploug

Dato : 03-07-10 10:55

Den 03-07-2010 11:14, Else Holm skrev:

> [...]
>>
> Tak for linket - jeg eksperimenterer lidt videre - eller dropper helt
> Hotmail - den er stort set kun en reminiscens fra mine første forsøg med

Det er bare i orden
Jamen så er det måske oplagt at droppe Hotmail og skifte til Gmail
eller bare holde dig til Live-mailen.