Tydning af et giftermål
Fra : Steen Hundal Jensen

Dato : 27-06-10 11:04

Jeg vil endnu en gang være taknemmelig for hjælp, denne gang til et bryllup
i kirkebog 1814-1835 for Tranum sogn i Øster Han herred, Hjørring Amt.

Det drejer sig om opslag 97 nr. 3 i 1816

Enkemand Olle Lausen (hedder senere Ole Larsen) 59 år ?
Birthe Enevoldsdatter tienende på ?gaard i ?rup sogn. 34 år.
Jesper Nielsen og Søren ????
25. oktober
Forettet i Kirken
453

På forhånd tak

Venlig hilsen

Steen Hundal Jensen

Fra : Arne Nielsen

Dato : 27-06-10 11:56

Den 27-06-2010 12:03, Steen Hundal Jensen skrev:
> [...]
>
> Enkemand Olle Lausen (hedder senere Ole Larsen) 59 år ?
> Birthe Enevoldsdatter tienende på ?gaard i ?rup sogn. 34 år.

Enke Mand Olle Lausen, 59 Aar, Huus Beboer ved Bækken
Birthe Enevoldsdatter, tienende paa Lundegaard i Leerup Sand(?), 34 Aar
Jesper Nielsen og Søren Jacobsen Smed, Huus Beboere ved Bækken
25 October
Forrettet i Kirken

Venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://www.parken52.dk/

Fra : Steen Hundal Jensen

Dato : 28-06-10 07:48

Mange tak for hjælpen.

Kan der ikke stå eller menes Leerup Sogn, da det er nabosogn til Tranum og
der findes en gård Lunde i
det sogn? Jeg kan dog godt se, at det mere ligner et g/d til sidst i ordet.

Iøvrigt ændrer det ikke så meget, da lokaliteten er fundet.

Venlig hilsen

Steen