SIM kort USA
Fra : Leif Christensen

Dato : 25-06-10 16:18

Vi skal til USA midt i juli. Vi vil godt have mobiltelefon med. Hvordan får
man fat i et SIM-kort til USA for ikke at betale opkald via Danmark.
På forhånd tak, Leif.

Fra : Kim Schulz

Dato : 25-06-10 16:22

On Fri, 25 Jun 2010 17:18:19 +0200
"Leif Christensen" <oz8gw@post.tele.dk> wrote:

> Vi skal til USA midt i juli. Vi vil godt have mobiltelefon med.
> Hvordan får man fat i et SIM-kort til USA for ikke at betale opkald
> via Danmark. På forhånd tak, Leif.

Alt efter hvor du er henne, så går du ind i den første og bedste AT&T,
Sprint eller Verizon shop og køber et pre-paid simkort (svarer til
taletidskort).

kim

Fra : Leif Christensen

Dato : 25-06-10 16:26

Tak for svaret.
Vi skal først til New York og derefter til Nebraska og omliggende stater.
Hvad er prisen på sådan et kort og hvor meget kan man tale på det?
Hilsen Leif.

Fra : Kim Schulz

Dato : 25-06-10 17:01

Det er meget forskelliget alt efter hvilken teleudbyder og korttype.
kig f.eks. her:
http://www.verizonwireless.com/b2c/splash/prepay.jsp?lid=//global//plans//prepaid
eller
http://www.t-mobile.com/shop/plans/prepaid-plans.aspx?WT.mc_n=PrePdPlnsOvrMain&WT.mc_t=OnsiteAd
eller
http://www.myworldphone.com/

On Fri, 25 Jun 2010 17:25:57 +0200

Fra : Preben

Dato : 25-06-10 17:49

Den 25.06.2010 kl. 17:22 skrev Kim Schulz <kim@schulz.dk>:

> Alt efter hvor du er henne, så går du ind i den første og bedste AT&T,
> Sprint eller Verizon shop og køber et pre-paid simkort (svarer til

Det forudsætter så, at telefonen kan 1900 MHz. Hvis den ikke kan det, kan
man ofte købe et sæt med 2 telefoner og 3 timers taletid på hver til
30-40$. Jeg har set dem i bl.a. Walmart.

--
mvh/Preben

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 25-06-10 20:51

Leif Christensen skrev:
> Vi skal til USA midt i juli. Vi vil godt have mobiltelefon med. Hvordan får
> man fat i et SIM-kort til USA for ikke at betale opkald via Danmark.
> På forhånd tak, Leif.

Du kan f.eks. købe en payphone med simkort og det hele hos Dollar general.

Optankning bl.a. med kreditkort via internæbbet.

Men det er ikke gratis at modtage opkald.

Til gengæld kan folk i Danmark ringe til mobilen for 12 Øre per minut
med Skype.

Bjarne

Fra : Krabsen

Dato : 25-06-10 21:46

Den 25-06-2010 17:18, Leif Christensen skrev:
> Vi skal til USA midt i juli. Vi vil godt have mobiltelefon med. Hvordan får
> man fat i et SIM-kort til USA for ikke at betale opkald via Danmark.
> På forhånd tak, Leif.

Mon ikke bare du går ind i den nærmeste telefonbiks (og dem er der en
masse af) og køber det.

Vær opmærksom på, at du muligvis også skal anskaffe en telefon - hvis
din nuværende ikke er 'tri-band' - fordi USA anvender andre frekvenser
end Europa..

Vi stod i marts med en dansk dual-band mobil og var raden rundt - og det
var langt billigere og lettere at anskaffe en telefon med taletidskort
(og altså nyt amerikansk nummer) end at købe en ikke sim-låst telefon
til vores danske simkort.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 26-06-10 08:23

Krabsen skrev:

> [...]
>
> Vær opmærksom på, at du muligvis også skal anskaffe en telefon - hvis
> din nuværende ikke er 'tri-band' - fordi USA anvender andre frekvenser
En mobil til USA bør være med 4 bånd. USA anvender også to bånd, men to
helt andre bånd end vi gør.
Dem er der masser af på markedet i DK.
Min datter prøvede med en 3-bånds, men den virkede ikke alle steder.

> [...]
> var langt billigere og lettere at anskaffe en telefon med taletidskort
> (og altså nyt amerikansk nummer) end at købe en ikke sim-låst telefon
Jeg har indtryk af, at det er ret ualmindeligt at købe en mobil uden
simlås i USA.

Bjarne

Fra : Krabsen

Dato : 26-06-10 10:48

Den 26-06-2010 09:23, Bjarne S Nielsen skrev:

> En mobil til USA bør være med 4 bånd. USA anvender også to bånd, men to
> helt andre bånd end vi gør.
> Dem er der masser af på markedet i DK.

men altså ikke alle

> Min datter prøvede med en 3-bånds, men den virkede ikke alle steder.

> Jeg har indtryk af, at det er ret ualmindeligt at købe en mobil uden
> simlås i USA.

Det tog i al fald et par timer at finde en butik, hvor det kunne lade
sig gøre. Og det endte med en spansksproget mobil