links i e-mail
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 25-06-10 11:02

Jeg har lige haft sendt et link til en anden, á la http://1.1.1.1/fil1.zip
Jeg laver så en ny udgave og sender denne gang linket
http://1.1.1.1/fil2.zip

Desværre rettede jeg blot teksten til "fil2", mens linket bagved fortsat
pegede på "fil1". Det gav anledning til en del forvirring og meget spildt
tid.

Kan man ikke får TB til at advare i den slags situationer, hvor tekst og
link ikke passer sammen? Altså en advarsel før jeg sender.

Jeg anvender fortsat den gamle TB 2.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-06-10 12:06

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i meddelelsen
> Kan man ikke får TB til at advare i den slags situationer, hvor tekst
> og link ikke passer sammen?

Næh - hvordan skal TB kunne vide, hvad din fil hedder ?

Du kan jo sagtens lave et link, der hedder Peter til en fil, der hedder
Knud - det er der ingen sammenhæng i, hvis jeg forstår dit spørgsmål
korrekt.....

Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-06-10 12:55

Uffe Kousgaard skrev:

> [...]

> pegede på "fil1". Det gav anledning til en del forvirring og meget spildt

Nu bruger jeg ikke Thunderbird, men jeg forstår ikke hvad du
skriver.

Hvis jeg laver et link i Agent, er der kun én version. Det jeg
skriver er selve linket, som f.eks. (dødt link)::

   www.jammerogklage.dk

Agent viser det som et farvet og understreget link, men råteksten
er blot de bogstaver det består af. Hvios jeg retter i linket, så
er det rettet.

Hvordan gør Thunderbird?

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-06-10 13:35

> Agent viser det som et farvet og understreget link, men råteksten
> er blot de bogstaver det består af. Hvios jeg retter i linket, så
> er det rettet.
>
> Hvordan gør Thunderbird?

Det samme - hvis man komponerer i ren tekst-format. Men de
fleste bruger efterhånden html-format, og der fungerer det
lidt anderledes.

Uffe Kousgaard: Er der nogen speciel grund til, at du hænger
fast i 2'eren?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 25-06-10 14:24

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Det samme - hvis man komponerer i ren tekst-format. Men de fleste bruger
> efterhånden html-format, og der fungerer det lidt anderledes.

Netop. Det kan være noget så enkelt som svar på en html-mail, ender også med
html i svaret. I øvrigt så kan anvendelse af fed, kursiv m.m. være ret
praktisk ind imellem. Der behøver ikke gå total farvelade i den, blot fordi
det er html.

> Uffe Kousgaard: Er der nogen speciel grund til, at du hænger fast i
> 2'eren?

Næh, mest ud fra princippet om "what ain't broken......"

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-06-10 15:40

Den 25-06-2010 15:23, Uffe Kousgaard skrev:

> Næh, mest ud fra princippet om "what ain't broken......"

Du får nogle klare forbedringer i 3'eren. Blandt andet bedre
søgning, og mails i faneblade - omend sidstnævnte nok skal
opleves, før man kan se det smarte i det. Tjek også linket i
min signatur.

Du kan evt. prøve 3'eren, du kan sagtens vende tilbage, hvis
det ikke er noget for dig. Du skal blot være opmærksom på et
par ting, hvis du vil kunne vende tilbage:

Opsæt kontoen til at efterlade en kopi på serveren. Det
betyder, at mails hentet med 3'eren efterfølgende kan hentes
af 2'eren, hvis du vender tilbage.

Lav en kopi af din datamappe:
Luk Thunderbird => Startknappen => Kør => skriv: %appdata%
=> Enter => lav en kopi af mappen Thunderbird, og kald
kopien Thunderbird2.

Hvis du vil vende tilbage til 2'eren, skal du blot slette
din datamappe (Thunderbird i ovenstående), og så omdøbe
Thunderbird2 til Thunderbird - mens selve programmet er
lukket. Thunderbird 3 kan afinstalleres via Tilføj og fjern
programmer i Windows, hvorefter du kan installere 2'eren.

Når du er sikker på, at du vil beholde 3'eren, eller når du
er skiftet tilbage til 2'eren, kan du ændre opsætningen
igen, så der ikke efterlades mails på serveren.