Kongeørne
Fra : Craner

Dato : 22-06-10 15:01

Jeg hørte lige her på P4 at nogle kongeørne unger er funde døde. jeg hørte
også en ornitiolog udtale sig, at det muligvis kan være jæger eller fisker
der har lagt gift ud for at aflive fuglene. Han var selvfølgelig ikke
sikker, men har har oplevet engang at der har været lagt gift ud til nogle
måger!!!!. En værre gang mundlort, efter min mening. Hvad bilder sådan en
oriniolog sig egentlig ind. Det svarer til at jeg påstår at det måske er en
ornitilog der har lagt gift ud, fordi man selvfølgelig ikke kan have gjort
det selv, men man er med til at kaste et dårlig lys på andre naturbrugere.
Dette kunne selvfølgelig være med til at øge modstanden mod jægere, og måske
få jagten helt forbudt.
Der er ingen jæger der er interesseret i at gribe til sådanne midler, da der
kan skade hele fødekæden, hvis vi brugte sådanne midler.
Desværre fik jeg ikke hans navn, men gid han røv må klø og hans arme er for
korte.

Poul Jacobsen

Fra : CL

Dato : 21-07-10 12:45

Craner wrote:
> [...]
> kan skade hele fødekæden, hvis vi brugte sådanne midler.
> Desværre fik jeg ikke hans navn, men gid han røv må klø og hans arme er

Han fik ret, de blev forgiftet .
http://www.fyens.dk/article/1647308:Indland-Fyn--Havoerne-blev-forgiftet-med-forbudt-stof

Carsten Larsen

Fra : Craner

Dato : 21-07-10 14:10

"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen

> Han fik ret, de blev forgiftet .
> http://www.fyens.dk/article/1647308:Indland-Fyn--Havoerne-blev-forgiftet-med-forbudt-stof

> Carsten Larsen

Jeg har aldrig påstået at de ikke var forgiftet, men jeg råber op da han
direkte beskyldte jægere og lystfiskere for at lægge gift ud.
Nu viser det jo at alle fugle og fisk har gift i sig, og det er jo ikke
direkte fordi jægere lægger gift ud, men fordi nogle af de store dyr er
sidst i fødekæden og får alt det gift de andre har fået.
Det gælder jo også de døde mus som har fået den gift der var tiltænkt dem
men desværre fik fuglene det efter at have spist døde mus bla.

Poul