E-Mail
webnoob 5265
Import af mails
Fra : Anette

Dato : 20-06-10 14:27

Og en anden kritisk ting som jeg ikke kan finde i Windows Live Mail: Hvordan
importerer jeg mails fra anden pc?

A.

Fra : Martin Ploug

Dato : 20-06-10 16:26

Den 20-06-2010 15:26, Anette skrev:
> Og en anden kritisk ting som jeg ikke kan finde i Windows Live Mail:
> Hvordan importerer jeg mails fra anden pc?
>
> A.

Hej

Måske kan du bruge vejledingen fra denne side:
http://tinyurl.com/32cxjtj

Fra : Martin Ploug

Dato : 20-06-10 16:27

Den 20-06-2010 17:25, Martin Ploug skrev:

> Hej
>
> Måske kan du bruge vejledingen fra denne side:
> http://tinyurl.com/32cxjtj

Prøver lige igen:
http://www.sevenforums.com/tutorials/3798-windows-live-mail-import-windows-mail-messages.html

Fra : Anette

Dato : 20-06-10 18:12

Hej
Det er langt om længe lykkedes at få eksporteret noget, som Windows Live
Mail rent faktisk vil læse nogenlunde. Desværre kan den tilsyneladende ikke
bibeholde mappestrukturen, så jeg må sidde og oprette nye mappe og flytte
manuelt. Det problem har der aldrig været mellem tidligere postprogrammer
hos MS.

Er der mon nogen som kan bidrage med viden omkring Outlook? Kan det dog
virkelig passe at man ikke kan sætte regler op, så posten kan efterlades på
serveren?

Tak for hjælpen til jer forskellige - meget værdsat.

A.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 20-06-10 18:36

"Anette" <anettelinnea(@)pc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> på serveren?
>
> Tak for hjælpen til jer forskellige - meget værdsat.

I Outlook
Funktioner / E Mail Konto / Næste / Rediger / flere indstillinger /
Avanceret / sæt flueben i gem kopi på serveren.
Bc

Fra : Anette

Dato : 20-06-10 18:51

> I Outlook
> Funktioner / E Mail Konto / Næste / Rediger / flere indstillinger /
> Avanceret / sæt flueben i gem kopi på serveren.
> Bc

Tak for svaret, men det er ikke det, som jeg har brug for. Jeg har en
mail-konto hos TDC med flere underliggende mail-adresser. På min pc skal jeg
kunne sætte en regel, som tjekker på serveren - altså INDEN mailen hentes
ned. Hvis den er til en af de øvrige familiemedlemmer, skal mailen ikke
hentes ind på min pc. Samme regel - med modsat fortegn - laver jeg så på de
andre maskiner. Dermed får vi hver især den post, vi skal have.

Funker fint med Outlook Express, Windows Mail og Windows Live Mail - kan det
virkelig passe, at tilsvarende ikke kan laves med Outlook?

A.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-06-10 19:56

> [...]

>kunne sætte en regel, som tjekker på serveren - altså INDEN mailen hentes

Det kan man ikke med Outlook.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Jens Jensen

Dato : 20-06-10 20:48

Kerim Ellentoft skrev den 20-06-2010 20:55:

> Det kan man ikke med Outlook.

Det er også som jeg husker det fra tidligere diskussioner. Det tætteste,
man kan komme på det, er vist at hente alle mails og slette dem, man
ikke skal bruge, med en regel.