Tjek ind - forkerte data
Fra : Mutti

Dato : 20-06-10 00:31

skulle bestille en rejse, så kom jeg til at skrive et bogstav forkert
i fornavnet.. og nu er billetten udstedt til Lard i stedet for Lars.
har det mon nogen betydning. Der hvor jeg købte rejsen vil de have 700
kr for at rette fejlen....

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-06-10 07:48

Den 20-06-2010 08:31, Mutti skrev:
> skulle bestille en rejse, så kom jeg til at skrive et bogstav forkert
> i fornavnet.. og nu er billetten udstedt til Lard i stedet for Lars.
> har det mon nogen betydning.

Det kommer nok an på, hvilken rejse og rejseform der er tale
om. Hvis det er færgen til Bornholm, gør det nok ikke noget.
Hvis det er en flybillet til et andet land, kan det have
betydning, hvis personalet har en dårlig dag eller er
særligt strikse. Jeg kan forestille mig, at nogle
selskaber/destinationer er værre end andre.

Jeg har rejst til Tyrkiet og Bangkok uden problemer med en
elektronisk billet uden mit mellemnavn. Efterfølgende fik
jeg at vide, at jeg kunne have risikeret at blive afvist,
fordi navnet på billetten ikke svarede til navnet i passet.
Og jeg havde problemer med at få mine bonus-points.

Der, hvor du købte rejsen, må være det oplagte sted at
spørge, om det har nogen betydning i dit tilfælde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Imponér familie og venner med ny viden om danske ord og

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 20-06-10 18:44

Ja, for dælen:( Jeg tror det bliver svært at komme ombord på flyet med det
navn.
Så at kontakte flyselskabet er eneste løsning.
--
www.rejsespor.dk - Rygsæk rejser rundt i verdenen
Dykning i Belize og Thailand, stammefolk frea Etiopien, rafting i andes

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 20-06-10 18:54

Jan Tovgaard skrev:
> Ja, for dælen:( Jeg tror det bliver svært at komme ombord på flyet med det
> navn.
> Så at kontakte flyselskabet er eneste løsning.

Det er ikke noget problem at der står Lard, hvis der blot står det samme
i passet.

Hvis der står Lard Oqe Sørpnsen begge steder, så er alle glade.

Bjarne

Fra : Steen Hansen

Dato : 20-06-10 20:24

On Sat, 19 Jun 2010 23:31:26 -0700 (PDT), Mutti <lappen@youmail.dk>
wrote:

> [...]
>i fornavnet.. og nu er billetten udstedt til Lard i stedet for Lars.
>har det mon nogen betydning. Der hvor jeg købte rejsen vil de have 700

Flyselskaberne kræver at navnet i passet svare 100 % til navnet på
billetten.

Så fandt man ud af at databasesystemer ikke kunne håndtere lange
navne, så nu er kravet at kun for og efternavn skal matche 100%.

Iflg. de rejseselskaber jeg igennem tiderne har benyttet.

Personligt tror jeg kravet hænger sammen med, at det er en oplagt
mulighed for at tjene lidt ekstra når folk taster forkert, under alle
omstændigherder skal de matche, hvis du ikke vil risikere at blive
afvist.

Steen

Fra : Mutti

Dato : 21-06-10 02:58

Aj jeg har jo tastet forkert (Bjarne) så selvfølgelig står der ikke
Lard i passet... Manden hedder Lars.
Lard betyder svinefedt ....

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 21-06-10 14:32

Mutti skrev:
> Aj jeg har jo tastet forkert (Bjarne) så selvfølgelig står der ikke
> Lard i passet... Manden hedder Lars.
> Lard betyder svinefedt ....

http://www.houseofnames.com/xq/asp.fc/qx/lard-family-crest.htm

Bjarne

Fra : N/A

Dato : 21-06-10 14:32

Fra : Mutti

Dato : 22-06-10 04:27

On 21 Jun., 15:32, Bjarne S Nielsen <bru...@eksempel.dk.invalid>
wrote:

> http://www.houseofnames.com/xq/asp.fc/qx/lard-family-crest.htm:-)
>
> Bjarne

Ja, den hjemme side du refererer til er et efter navn...
Nå, men det seneste er at Tavellink har lovet at sende en note til
flyselskabet om fejlen. Så må det være nok. jeg synes det er tumpet at
man ikke kan få lov til at rette en helt åbenlys slåfejl
Om ikke andet kunne de jo bare annulere rejsen og taste den på ny med
de rigtige data. Men der er ikke mget service at hente..

fik blot besked på at hvis jeg ville være sikker så måtte jeg købe en
ny rejse. Har ikke tænkt mig at smide 11000 ud af vinduet. Der må sgu
være nogle fornuftige mennersker til. Trods alt

birgit

vh
Birgit

Fra : Walker

Dato : 23-06-10 15:11

Folk med æ,ø eller å i navnene rejser oftest med andre stavemåder på
billetter. I mit navn er der fx et æ. Her har jeg gennem årene rejst med
forskellige udgaver i stedet for problembogstavet. Både a, ae og e. Og vi
snakker indrejse i fx USA og flere forskellige lande i Mellemøsten.