Rødhals
Fra : Aksel

Dato : 19-06-10 12:35

Sædvanligvis betragter vi rødhalsen som en ret sky fugl. Da den sidste år
havde rede i vores forhave, gjorde den alle mulige krumspring for at vi ikke
skulle bemærke hvordan den kom hen for at fodre ungerne. Vel at mærke, hvis
vi sad i nærheden.

Men vi havde en sjov oplevelse i dag, da vi beskar en bambushæk i baghaven.
En rødhals søgte efter føde - vel til ungerne - i det bortskårne. Den var
ikke det mindste sky. Kom helt hen i nærheden af os mens vi arbejdede - for
tilsidst at sætte sig på spidsen af min kones gummistøvle. Har ikke før
oplevet noget lignende.
En lille, interessant oplevelse.
Mvh
Aksel

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 20-06-10 11:17

"Aksel" <Aksel@stribnet.dk> skrev
> [...]
> mens vi arbejdede - for tilsidst at sætte sig på spidsen af min kones
> gummistøvle. Har ikke før oplevet noget lignende.

Jeg sad engang på hug og studerede en larve, og ud af øjenkrogen kunne jeg
se en rødhals helt tæt på. Så lige, hop hop hop, var larven afhentet lige
foran mig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Otto

Dato : 22-06-10 10:17

Jeg sad en sommeraften med min laptop og spillede musik via Youtube.
Pludselig startede der en hel koncert.
Vi sad omringet af vor gærdesmutte med alle sine unger i en afstand af
et par meter.
De gav næb af fuld hals, og sang i vilden sky i konkurrence med musikken.
Det var virkelig morsomt.

Mvh. Otto

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 22-06-10 17:48

"Otto" <ottostiedl@gmail.com> skrev
> [...]
> et par meter.
> De gav næb af fuld hals, og sang i vilden sky i konkurrence med musikken.

Ja, tænk at en skabning med en krop på under to cm (resten er fjer), er den
fugl der synger højest i DK.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen