Spam fra mailingliste
Fra : Lars E. P.

Dato : 18-06-10 03:54

Ved et tilfælde opdagede jeg, at en privat interesseorganisations
mailing-liste blev brugt som kilde til udsendelse af spam. En
henvendelse til organisationen resulterede i et lettere arrogant svar,
hvor de afviste at gøre noget ved det.

Her et citat fra slutningen af brevet:

Citat:

Som web-master har jeg besluttet, at vi ikke længere vil forsøge at
bekæmpe spam, for det rækker vores resurser, hverken økonomisk eller
menneskelig ikke til, da det vi er oppe imod, har næsten ubegrænsede
resurser.

Med spam er det sådan, at enten må man lære at leve med det, eller
også må man trækket stikket til nettet ud.

Citat slut

Jeg ved der er sted hvor man kan klage hvis et firma udsender spam,
men er der ikke også sted hvor man kan klage i et tilfælde som dette?

Hilsen Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-06-10 08:50

Lars E. P. <usenet@SLETkal2000.dk> crashed Echelon writing

> Jeg ved der er sted hvor man kan klage hvis et firma udsender spam,
> men er der ikke også sted hvor man kan klage i et tilfælde som dette?

SpamCop hjælper gerne, men pas på med supporten (dvs hvis du opretter dig
som bruger, har de en parser der kan hjælpe dig med at sende "klage" til
udbyderne, men systemet forventer du har teknisk forståelse for spam og
hvordan mail fungerer).

Alternativt kan du klage til udbyderen af maildomænet for maillinglisten.

Svaret er arrogant, især når de fleste nyere maillistingsystemer
understøtter approved sender.

--
Bjarke Andersen

Fra : Steen Thomassen

Dato : 18-06-10 09:33

Lars E. P. wrote:
> [...]
>
> Jeg ved der er sted hvor man kan klage hvis et firma udsender spam,
> men er der ikke også sted hvor man kan klage i et tilfælde som dette?

Der er ikke rigtig ikke noget at gøre, hvis spam kommer fra maskiner som
organisationen ikke har kontrol over. Det eneste de kan gøre at at
lægge en SFP record i name-serveren, så andre kan se at en forfalsket
email-adresse kommer fra en IP ikke der tilhører den angivet afsender.

Men hvis det er reelt er mailinglisten som bliver brugt - så bør de gøre
noget, hvis de vil have et god ryd på nettet.

Mvh
Steen

Fra : Lars E. P.

Dato : 22-06-10 12:24

Fri, 18 Jun 2010 04:53:38 +0200, skrev Lars E. P.
<usenet@SLETkal2000.dk> :

> [...]
>
>Jeg ved der er sted hvor man kan klage hvis et firma udsender spam,
>men er der ikke også sted hvor man kan klage i et tilfælde som dette?

Jeg gider ikke gøre mere ved det. Det er en meget lille organisation
(Ca. 400 medlemmer), så det vil nok ikke gøre den store forskel. Men
hvis der er andre der har lyst, så kan i bare skrive til mig (husk at
fjerne SLET), så vil jeg fortælle hvem det er.

Siden jeg frameldte mig deres mailliste, har jeg iøvrigt stort set
ikke modtaget nogle spam-mails fra dem (kun 3 stk).

Hilsen Lars