Upgradre med mere ram ??
Fra : Holten

Dato : 15-06-10 16:38

Hejsa

Jeg har et Asrock bundkort type P4S61

Der sidder lige nu 2 stk. ranblokke a 512 MB

Jeg har så købt en ramblok mere på 1 GB og sat i den 3 slot.

Maskinen kan bare ikke se denne blok.

Nogen der ved hvad der kan være galt.

Der er tale om DDR ram PC400

MVH

HH

Fra : jk

Dato : 16-06-10 07:55

On Tue, 15 Jun 2010 17:38:17 +0200, "Holten" <virker@ikke.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har et Asrock bundkort type P4S61
>
>Der sidder lige nu 2 stk. ranblokke a 512 MB
>
>Jeg har så købt en ramblok mere på 1 GB og sat i den 3 slot.

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4S61

Den burde kendes ved den. Af og til kan man komme ud for at
sammensætning af forskellige ram ikke går så godt. F.eks. hvis man
blander enkeltsidige med dobbeltsidige.

Du kan prøve at sætte den nye i 1. slot. Sætte den alene også.

Pas på at 220 volt kablet er fra strømforsyningen, når du roder med
dette.

Ellers køb een 1 Gb mere, magen til.

mvh

John

Fra : Holten

Dato : 16-06-10 17:44

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan prøve at sætte den nye i 1. slot. Sætte den alene også.
>
> Pas på at 220 volt kablet er fra strømforsyningen, når du roder med

Har prøvet at have den siddende i slot 1, alene.
Her vil maskinen slet ikke boote.
Den nye ramklods på 1 gb er enkelsidig, de gamle er dobbeltsidige.

MVH

HH

Fra : CC

Dato : 16-06-10 07:21

"Holten" skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
> Jeg har et Asrock bundkort type P4S61
> Der sidder lige nu 2 stk. ranblokke a 512 MB
> Jeg har så købt en ramblok mere på 1 GB og sat i den 3 slot.

Sikker på at du har vendt den rigtigt/monteret den korrekt.
Se side 11 i manualen. http://europe.asrock.com/manual/P4S61.pdf
Eller skal du nok finde svaret i overnstående (Check bios opsætning)

Fra : Holten

Dato : 16-06-10 17:45

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Sikker på at du har vendt den rigtigt/monteret den korrekt.
> Se side 11 i manualen. http://europe.asrock.com/manual/P4S61.pdf
> Eller skal du nok finde svaret i overnstående (Check bios opsætning)

Hmm den kan kun vende på en måde.
Bios har jeg ikke så stor forstand på, kan man ikke komme meget galt afsted
ved at pille ved det ?

MVH

HH

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-06-10 21:23

"Holten" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen

> Hmm den kan kun vende på en måde.
> Bios har jeg ikke så stor forstand på, kan man ikke komme meget galt
> afsted ved at pille ved det ?
>
> MVH
>
> HH

Jo, bios er ikke noget man bare lige piller ved. Noget tyder på, at den
klods du har købt bare ikke passer til dit bundkort, bl.a. fordi den ikke
vil starte, hvis den sidder alene. Om det er på grund af, at den er ensidet,
skal jeg lade være usagt, men umiddelbart synes jeg, at det er mange år
siden, at jeg er stødt ind i denne problematik. Det er vel ikke ECC ram du
har fået fat i? De virker normalt ikke i almindelige bundkort.
Endelig kan den klods du har fået simpelthen være defekt. Prøv evt. om du
kender en, som har et bundkort, hvor den evt. kan afprøves.

Kurt

Fra : N_B_DK

Dato : 13-07-10 07:57

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message

> Jo, bios er ikke noget man bare lige piller ved.

Hvorfor er det ikke det?

--
MVH. N_B_DK