Styr hvilke mails der bliver hentet
Fra : Martin Ploug

Dato : 12-06-10 10:59

Hej

Jeg har i den forgangne uge brugt rigtig meget tid på
at sidde i røret til TDC - dog med lidt andre problemer,
men nu prøver jeg lige her i stedet.

Mine forældre har en TDC mailboks med 2 e-mail adresser
- en til dem hver. De bruger den samme PC og det samme
e-mail program Outlook Express.

Uanset om man skriver til den ene eller den anden ryger
mailen i den samme indbakke. Det er jeg med på, da det er
knyttet til den samme mailkonto / mailboks.

Men kan man alligevel "snyde" systemet og gøre sådan, at
mails til den ene adresse bliver hentet ind i Outlook
Express og den anden ikke gør?

Altså sådan at mails til den ene mail adresse læses i
outlook Express og mails til den anden læses på TDC
webmail - og på den måde skille mais til de to adresser
ad.

Jeg synes der var en TDC supporter der sagde til mig, at
man under kontoindstillinger i mailprogrammet kunne angive
en mail-adresse som brugernavn i stedet for det 12-cifrede
kundenummer og på den måde styre, at der kun bliver hentet
mails til den ene adresse.
Måske er det noget jeg har misforstået, eller noget hun finder
på. Jeg kan selvfølgeligt lade det komme an på en prøve.

Jeg ved, at man kan oprette sorteringsregler, men det giver vel
kun mening, hvis man bruger hver sin PC eller har hver sin konto
til PC'en?

Venlig hilsen
Martin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-06-10 11:14

Den 12-06-2010 11:59, Martin Ploug skrev:

> Jeg ved, at man kan oprette sorteringsregler, men det giver vel
> kun mening, hvis man bruger hver sin PC eller har hver sin konto
> til PC'en?

Nej, det er også, hvad du skal bruge til det ønskede.
Kontoen, der skal læses som webmail, skal så bare ikke
hentes. Ulempen er, at webmailen også vil vise den andens
mail, indtil den bliver hentet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Martin Ploug

Dato : 12-06-10 11:31

Den 12-06-2010 12:14, Kim Ludvigsen skrev:

> Nej, det er også, hvad du skal bruge til det ønskede. Kontoen, der skal
> læses som webmail, skal så bare ikke hentes. Ulempen er, at webmailen
> også vil vise den andens mail, indtil den bliver hentet.

Hej Kim

Tak for dit indlæg.
Siger du at jeg godt kan bruge sorteringsregler til dette, selv om de
bruger samme PC?

Jeg kan måske bare følge denne guide
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php/faq.php?id=5684 ?

Og så er det, som du skriver, at mails til begge adresser ligger
på webmailen indtil mails til den ene adresse bliver hentet ind i
Outlook Express?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-06-10 12:25

Den 12-06-2010 12:30, Martin Ploug skrev:

> Siger du at jeg godt kan bruge sorteringsregler til dette, selv om de
> bruger samme PC?

Ja.

> Jeg kan måske bare følge denne guide
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php/faq.php?id=5684 ?

Ja, det burde virke.

> Og så er det, som du skriver, at mails til begge adresser ligger
> på webmailen indtil mails til den ene adresse bliver hentet ind i
> Outlook Express?

Netop. Men som Bertel skriver, er det nok bedst at oprette
en ny adresse. Og så kunne I jo i indkøringsfasen benytte
ovenstående metode.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-06-10 11:40

Martin Ploug skrev:

> [...]

> mailen i den samme indbakke. Det er jeg med på, da det er
> knyttet til den samme mailkonto / mailboks.

Er det nemmeste ikke at oprette en gratis mailkonto til en af
dem? Det kunne f.eks. være en Gmailkonto. Den kan så læses med
webmail, mens den anden bruger Outlook. Nul overlap.

Swelv om den ene måske vil ærgre sig over at skifte mailadresse,
så er det nok i længden en bedre løsning.

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 12-06-10 11:49

> [...]
>
> Swelv om den ene måske vil ærgre sig over at skifte mailadresse,
> så er det nok i længden en bedre løsning.

Vi har også talt om bare at oprette en Gmail konto i stedet,
men nu har vi lige kæmpet en kamp for at få TDC mailene til at køre,
så nu tror jeg lige prøver at se, hvordan det går.

Fra : Martin Ploug

Dato : 12-06-10 12:32

Den 12-06-2010 12:49, Martin Ploug skrev:

> Vi har også talt om bare at oprette en Gmail konto i stedet,
> men nu har vi lige kæmpet en kamp for at få TDC mailene til at køre,
> så nu tror jeg lige prøver at se, hvordan det går.

Mange tak for jeres indlæg

God weekend.