Hjælp til Flash menu i html dokumenter
Fra : Nino

Dato : 10-06-10 11:37

Hej
Jeg vil gerne vide om det er muligt at lave flash menu'er i html
dokumenter.

Så det er muligt at trykke på flash menupunktet og så skifter den
html side.

Hvis jeg f.eks er på "index.html" og trykker på "kontakt" i flash
menuen så kommer jeg ind i "kontakt.html"

Jeg vil gerne bruge dette til at lave et kort med "rejse-punkter"
som flash dokument så det er muligt at navigere ved at trykke på
hver punkt på kortet og derved blive taget til en af de andre
html sider.

Findes der en tutorial derude i evt. kan linke til hvis det er
muligt?

Mvh Nino

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : felix sanchez

Dato : 11-06-10 07:11

Hej Nino.

Jeg har lavet et rejsekort, der dog er lavet helt i Flash.
Har du lyst må du selvfølgeligt meget gerne bruge det.
Du kan finde det her:
http://bit.ly/9Xfbdq

Sig endelig til, hvis du har spørgsmål, eller vend også gerne
tilbage, hvis du får lavet dit eget kort

Mvh

Fra : Nino

Dato : 11-06-10 09:09

Hej Felix

Det kort du har lavet ligner meget hvad jeg godt kunne tænke mig.
Dog ville jeg gerne vide hvordan, om muligt, jeg med sådan et kunne
lave det så det er muligt at trykke på byerne (punkterne) så en ny
side på webadressen åbner og det nye punkt evt. så lyste blå så man
kunne se "hvor man var".

Ydermere ville jeg gerne have gjort lavet det til et fast "banner" på
siden så man stadig kan navigere rundt på resten af siden uden at
ændre på kortet (altså undermenuer under den angivne by/land som man
har trykket på)

Skal jeg lave et nyt flash banner på hver "over"-side eller er det
muligt at hele siden har det samme banner der "bare" ændrer sig når
man navigerer rundt (som bliver blå når man er et bestemt sted)

Mvh

felix sanchez wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> http://bit.ly/9Xfbdq
>
> Sig endelig til, hvis du har spørgsmål, eller vend også gerne
> tilbage, hvis du får lavet dit eget kort

<--klippe klippe-->