Landekoder i Office 2007
Fra : Sophus Vørsing (2670~

Dato : 02-06-10 09:11

Kære gruppe,

Jeg har en office 2007 installeret på Windows 7.

Når jeg opretter et telefonummer på en kontaktperson i Outlook og så
højreklikker på "mobiltelefon" knappen og vælger Danmark tilføjes der "45"
og ikke "+45" som det burde være.
Jeg kan efterfølgende ikke tilføje et + da outlook bare fjerne det igen.
Er der noget jeg har overset? Er der nogen der ved om det kan rettes så der
også tilføjes et "+"?

Mvh Sophus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-06-10 20:16

"Sophus Vørsing (2670)" <newsvorsing@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg kan efterfølgende ikke tilføje et + da outlook bare fjerne det igen.
> Er der noget jeg har overset? Er der nogen der ved om det kan rettes så

Er det en win7 funktion, at man kan højreklikke og tilføje landekode? Jeg
har den på en vista, og der har jeg ikke umiddelbart denne funktion.
Hvis jeg taster +45 osv bliver det stående uden problemer. Prøv at taste i
stedet for først at sætte den til Danmark.
Det kan være den derved laver noget formattering af feltet.

Kurt

Fra : Sophus Vørsing (2670~

Dato : 03-06-10 01:07

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> stedet for først at sætte den til Danmark.
> Det kan være den derved laver noget formattering af feltet.

Jeg tror det er en Outlook funktion. Jeg opdagede dog lige at det er et
venstreklik der får dialogboksen frem hvor man kan vælge land.
Selv hvis jeg indtaster +45 uden at have valgt danmark bliver "+" fjernet.
Jeg kan godt taste 0045.

Mvh Sophus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-06-10 21:07

> [...]
> venstreklik der får dialogboksen frem hvor man kan vælge land.
> Selv hvis jeg indtaster +45 uden at have valgt danmark bliver "+" fjernet.

Ok - så er det en outlook funktion, idet jeg lige prøvede med venstre klik.
Når jeg så vælger Danmark så sætter den selv (+45) ind, altså lige præcis
det, den ikke gør hos dig. Samtidig kan jeg stadig selv sætte +45 ind, så
noget tyder på, at et eller andet er gået galt hos dig. Prøv evt. at
installere outlook igen.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-06-10 21:24

> [...]
> det, den ikke gør hos dig. Samtidig kan jeg stadig selv sætte +45 ind, så
> noget tyder på, at et eller andet er gået galt hos dig. Prøv evt. at

Så fik jeg lige lejlighed til at afprøve det på min win7 pc, og jeg tror jeg
fandt løsningen.
Hvis ikke du har angivet en mail konto sker der det, som du oplyser. Den vil
ikke acceptere at bruge landekoder m.m.
Da jeg ikke vil have synkronisering med mail på ovenstående pc, oprettede
jeg ingen mailkonto og fik så samme problem.
Jeg lavede så en falsk mailkonto og indskrev bare noget sludder relevante
steder, bortset fra at jeg ved pop3 server, skrev nogle servernavne, som jeg
vidste eksisterer. Nu virker landekoderne.
Man må så leve med, at når man starter den pgl. Outlook, så vil den komme
med en fejl, idet den ikke kan finde den falske mailkonto med forkerte
password osv. - eller man kan selvfølgelig også bare tilføje en rigtig
mailadresse, hvis man har brug for det.

Kurt

Fra : Sophus Vørsing (2670~

Dato : 04-06-10 01:08

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> "Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

Det har jeg lige prøvet men det gør ingen forskel.

> [...]
> med en fejl, idet den ikke kan finde den falske mailkonto med forkerte
> password osv. - eller man kan selvfølgelig også bare tilføje en rigtig

Jeg har allerede 5 mailkonti der virker så det kan ikke være det der er
galt.

Jeg kom til at tænke på at det er en WIN7 Enterprise Edition som er på
Engelsk og så skifter man grænseflade sprog.

Gad vide hvor telefonlandekoderne ligger henne?

Mvh Sophus