Italien - prisniveau
Fra : Jebir

Dato : 01-06-10 17:21

Hejsa!

Lige et hurtigt spørgsmål; Hvordan er prisniveauet i Italien, ift. Danmark?

skal til Italien med jobbet i uge 27, 2 voksne og 4 børn - vi skal bo i
Lugagnano SØ for Gardasøen, og er ved at planlægge nærmere - og det er
jo rart at have en form for ide for hvordan priserne er

- Mikkel

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-06-10 18:58

On Tue, 01 Jun 2010 18:20:31 +0200
Jebir <jebir@jebir.dk> wrote:

> [...]
> i Lugagnano SØ for Gardasøen, og er ved at planlægge nærmere - og det
> er jo rart at have en form for ide for hvordan priserne er

Det er meget lig de danske priser synes jeg. Enkelte ting er meget
billigere f.eks. frugt og grønt fra den lokale gartner (dem er der
mange af), italiensk vin og så fisk/skaldyr (i hvert fald ved
kystområderne). I turistfælderne er det hele dyrere end i danmark.

kim

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 01-06-10 19:48

Kim Schulz skrev:

> [...]
> mange af), italiensk vin og så fisk/skaldyr (i hvert fald ved
> kystområderne). I turistfælderne er det hele dyrere end i danmark.

Men selv i turistbyer kan man være heldig at få en superlækker friskbagt
Focaccia fra små butikker for godt en Øvro eller en pizza med
tilhørende god rødvin og kildevand for rimelig pris, hvis man undgår de
mest turistede steder med flersprogede spisekort og arrogant betjening.

Buon viaggio

Bjarne

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-06-10 22:13

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Lugagnano SØ for Gardasøen, og er ved at planlægge nærmere - og det er jo
> rart at have en form for ide for hvordan priserne er

Bland campingfolket er Italien kendt som måske det dyreste sted at holde
ferie i Europa. Det er såvel ophold på pladserne som priserne på at spise
ude osv. Men selvfølgelig især i de udprægede turistområder er det helt
galt. Det er ikke helt løgn når man kan sige "Se Venedig og dø - af
lommesmerter". Så hvis I vil benytte lejligheden til at se Venedig, så fyld
vommen forinden eller undgå i hvert fald restauranter på Markus pladsen. Det
er helt ekstremt.

Kurt

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 02-06-10 09:38

Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
> vommen forinden eller undgå i hvert fald restauranter på Markus pladsen. Det

Det undrer mig, at Italien skulle være det dyreste sted at holde ferie,
efter at jeg har haft lejlighed til at sammenligne Middelhavskysten på
den italienske og franske side. Frankrig er rædselsfuldt dyrt.

Men et godt råd er at finde ud af, hvor italienerne handler og spiser og
komme der i stedet. Generelt skal man forvente, at det koster 50 - 100
% mere at spise på berømte pladser eller direkte ved stranden.

Det er en fordel at kunne lidt italiensk, når man færdes uden for
turistfælderne, og selv det ringeste italiensk værdsættes.
I turistfælderne tales der til gengæld kun engelsk og tysk

Det forholder sig lidt på samme måde med venlighed og høflighed.
Italienere uden for turistfælderne er generelt meget hjælpsomme og
venlige, mens de ansatte i turistfælderne naturligvis betragter turisten
som et omvandrende betalingskort, der skal kildes lidt for at der falder
penge af.

Bjarne

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-06-10 20:00

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Det undrer mig, at Italien skulle være det dyreste sted at holde ferie,
> efter at jeg har haft lejlighed til at sammenligne Middelhavskysten på den
> italienske og franske side. Frankrig er rædselsfuldt dyrt.

Nu blev der henvist til campingfolket. Og totaludgiften til en
gennemsnitscampingferie i Italien er markant dyrere end i Frankrig eller
Spanien. Primært pga. ret så voldsomme priser på italienske campingpladser.

Resten er jeg helt enig i.

vh
Jan

--