HD kopi minus styresystem
Fra : Gorm Heegaard

Dato : 30-05-10 04:27

Hej.
Har netop lavet backup af min HD til ekstern HD med MaxBlast. Og det
vil sikkert fungere udmærket.
Men: Hvis jeg nu køber en ny maskine med et jomfrueligt nyt
styresystem feks Win7 vil jeg jo gerne bevare det nye system og ikke
overføre mit gamle slidte XP.
Altså hvordan kan man kopiere og installere ALT bortset fra
styresystemet?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-05-10 11:41

Den 30-05-2010 12:27, Gorm Heegaard skrev:

> Altså hvordan kan man kopiere og installere ALT bortset fra
> styresystemet?

Så skal du lave en gammeldags backup, hvor du kun får
kopieret dine data. Du kan ikke umiddelbart bruge dit image.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Kent Friis

Dato : 30-05-10 14:13

Den Sun, 30 May 2010 03:27:19 -0700 (PDT) skrev Gorm Heegaard:
> [...]
> overføre mit gamle slidte XP.
> Altså hvordan kan man kopiere og installere ALT bortset fra

Du kommer til at installere alting forfra. Det kan du takke
registrering-databasen for.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Gorm Heegaard

Dato : 30-05-10 09:10

On 30 Maj, 15:13, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Du kommer til at installere alting forfra. Det kan du takke
> [...]

Tak for forslag.
Hvad nu hvis man fra den nye jomfruelige PC opretter sikkerhedskopi af
styresystem ex Win 7(hvis det er muligt). Genindlæser (evt
formatterer) ny PC med image fra gamle nu med XP og derefter
opdaterer styresystem til nyt med sikkerhedskopien??
Naturligvis en noget risikabel affære, men det er bestemt ikke
besnærende at skulle installere alt forfra. Hvad med sikkerhedskoder,
programregistreringer og al det andet "diverse" som man og maskinen
har fyldt på genne årene. For ikke at tale om programmer hvis
oprindelse fortaber sig i det dunkle!
Venlig hilsen
Gorm

Fra : Kent Friis

Dato : 30-05-10 16:38

Den Sun, 30 May 2010 08:09:47 -0700 (PDT) skrev Gorm Heegaard:

> [...]
> formatterer) ny PC med image fra gamle nu med XP og derefter
> opdaterer styresystem til nyt med sikkerhedskopien??

Sikkerhedskopien er ikke en opdaterings-CD. Så nej, det kan du heller
ikke.

> [...]
> programregistreringer og al det andet "diverse" som man og maskinen
> har fyldt på genne årene. For ikke at tale om programmer hvis

Så er det nemmeste nok at købe en opdaterings-version, uanset at der
følger en version med PC'en.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : N/A

Dato : 30-05-10 17:24

Fra : Gorm Heegaard

Dato : 30-05-10 10:18

On 30 Maj, 17:37, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> ikke.

> Så er det nemmeste nok at købe en opdaterings-version, uanset at der

Tak for svar igen.
Det er dog utroligt, om en sådan manøvre ikke kan lade sig gøre.
Problemet med overførsel af data/programmer fra en gammel PC, så den
fungerer som den gamle, men bedre og på en ny platform, må vel være så
almindeligt som noget.
Mon ikke der findes en kvik programmør et eller andet sted, som kunne
lave et program der kunne udføre det.
Hvis bare jeg kunne få 25kr pr solgt kopi for ideen tror jeg snart jeg
kunne trække mig tilbage fra arbejdsmarkedet og lade de unge træde
til
Indtil da.
God uge på jobbet!!
Hilsen
Gorm

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 30-05-10 17:24

Gorm Heegaard <gormheegaard@gmail.com> writes:

>Det er dog utroligt, om en sådan manøvre ikke kan lade sig gøre.

Det kan den som sådan også, men den officielle måde at komme fra
Windows XP til Windows 7 går over Windows Vista. Der er lavet en
opgraderings-vej, der fungerer til dén manøvre. Stort set.

Man skal lige huske, at selve operativsystemet er ændret temmelig
fundamentalt fra XP til Vista. Så gamle programmer, der er lidt
for glad for low-level-hardware-pilleri m.v., vil næppe virke.

Endelig kan man heller ikke opgradere fra 32bit XP til 64bit
Vista/7. Det er jo et komplet anderledes operativsystem, selvom
de på brugerfladen ser ens ud.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kent Friis

Dato : 30-05-10 18:46

Den Sun, 30 May 2010 16:24:10 +0000 (UTC) skrev Klaus Ellegaard:

> Det kan den som sådan også, men den officielle måde at komme fra
> Windows XP til Windows 7 går over Windows Vista. Der er lavet en
> opgraderings-vej, der fungerer til dén manøvre. Stort set.

Det kræver stadig at man går ud og køber opgraderings-versionen, man
kan ikke bruge et restore image.

Mvh
Kent
--