Backup
Fra : jens jensen

Dato : 28-05-10 15:18

Hej
Kender nogen et godt gratis program der kan lave backup i splittede
zip-filer på et netværksdrev.

jens

Fra : Kent Friis

Dato : 28-05-10 15:34

Den Fri, 28 May 2010 16:17:37 +0200 skrev jens jensen:
> Hej
> Kender nogen et godt gratis program der kan lave backup i splittede
> zip-filer på et netværksdrev.

PKZIP?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : jens jensen

Dato : 29-05-10 21:30

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> PKZIP?
>
> Mvh
> Kent
> --
> "The Brothers are History"

hej kent
sikert et godt program, men er der en gratis version - jeg kan kun finde en
30 dages trial version

Fra : Kent Friis

Dato : 30-05-10 00:14

Den Sat, 29 May 2010 22:29:57 +0200 skrev jens jensen:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> sikert et godt program, men er der en gratis version - jeg kan kun finde en
> 30 dages trial version

Jeg mener da bestemt det var gratis (shareware velsagtens, men uden
begrænsning) dengang jeg brugte det. Men jeg skal da ærligt indrømme
at jeg ikke har brugt det siden jeg skiftede til Linux for 14 år siden.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Cykelsmeden

Dato : 28-05-10 16:17

jens jensen skrev:

> Kender nogen et godt gratis program der kan lave backup i splittede
> zip-filer på et netværksdrev.

Hvorfor skal de være splittede?

men Cobian er under alle omstændigheder et fornuftigt svar.

finn

Fra : jens jensen

Dato : 29-05-10 21:36

"Cykelsmeden" <Cykelsmeden@her.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor skal de være splittede?
>
> men Cobian er under alle omstændigheder et fornuftigt svar.
>
> finn

cobian kender jeg. Filerne skal være splittede fordi jeg er hoppet på tdc's
homedisk løsning. og der må filerne kun være max 600 mb hvilket ikke holder
for f ex mange video filer. problemet med cobian er at dets backup kun kan
lave fuld backup ved kompresssion og det er noget biks. så jeg vil hellere
have et zip program der kan putte nd og ud af de eksisterende filer. det
andet - fuld backup - giver jo en del trafik på lokalt net og ikke mindst
ved upload til tdc.

jeg tror dog at jeg vil beholde cobian og nøjes med at lave task's med
komprimering på video-mapperne og evt lave en mappe til de få øvrige filer
der er for store til at tdc kan håndtere dem (i øvrigt en underlig
begrænsnng)