Navn på siden i søge feltet
Fra : Disney

Dato : 26-05-10 15:01

Hej

Jeg bruger FP men er ved at går over til sharepoint designer.
Men der er en ting der undre mig ved begge programmer.
Når jeg laver min side med rammer, kan jeg så ikke få den til at skrive
navnet på den side man er på??
Der stå det samme navn i felte.

MVH
Jens

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-05-10 15:39

"Disney" <disney__dk@hotmail.com> skrev :

>Når jeg laver min side med rammer, kan jeg så ikke få den til at skrive
>navnet på den side man er på??

Rent bortset fra, at du ikke burde bruge rammer nu om dage, der
findes smartere løsninger.

Men den titel, der vises, er den der står på din indexfil, altså
den, hvor du definere rammesættet.
Så uanset, hvilken side, der bliver vist vil der stå det samme.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Disney

Dato : 26-05-10 16:13

Hvis man ikke bruger rammer, hvad bruger man så når man starter en side i
FP??

MVH
Jens

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-05-10 17:16

"Disney" <disney__dk@hotmail.com> skrev :

>Hvis man ikke bruger rammer, hvad bruger man så når man starter en side i
>FP??

Der findes nogle muligheder for at inkludere indhold med, men
kender det ikke så præcist, måske JPK kan forklare det.

Ellers er det mest almindelige at bruge php eller asp til at
inkludere det indhold med, som skal gå igen på flere sider.

PS. Se gerne signatur.
--
Kerim

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-05-10 22:12

Disney skrev:
> Hvis man ikke bruger rammer, hvad bruger man så når man starter en side
> i FP??

Du opretter et antal div-elementer, der modsvarer
de frames, du ellers havde tænkt dig at anvende.

http://webdesign101.dk/layout/
henviser til et antal forskellige layout-modeller
du kan bruge.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Heine Svendsen

Dato : 27-05-10 08:31

Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
> de frames, du ellers havde tænkt dig at anvende.
>
> http://webdesign101.dk/layout/
> henviser til et antal forskellige layout-modeller

Jeg savner noget i den måde at lave siderne på.

Hvis man ikke bruger frames, er det så muligt at have en
top-menu og evt. en kolonne i venstre side, som IKKE flytter
med op, når man scroller ned i siden.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 27-05-10 08:39

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.php

Fra : Heine Svendsen

Dato : 27-05-10 09:21

Kerim Ellentoft skrev:

> http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.php

1000-tak Kerim, så er der vel ingen undskyldning for at
skifte til CSS - andet end at det nok kommer til at tage en
hulens tid.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 27-05-10 11:40

Heine Svendsen skrev:

> 1000-tak Kerim, så er der vel ingen undskyldning for at skifte til CSS -
> andet end at det nok kommer til at tage en hulens tid.

Det er tid der er vel investeret. En af fiduserne
ved den moderne måde at konstruere websider på
er at du 1) bliver fri for mere gejl om det
håbløse i frames og 2) det bliver sandsynligvis
nemmere at få råd og vedlejning i dissse grupper.

PS kan jeg ikke se noget galt i at indholdet
i en webside ikke flytter sig når man scroller
nedad. Det gør de fleste nu til dags, og som det
så klogeligt er sagt - gæsten på din hjemmeside
har set 300, 3000 eller 30.000 hjemmesider før han
har set din.

Jørgen Farum Jensen
..