Håndbagage på fly til USA
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 23-05-10 14:28

Jeg er måske havnet i en helt forkert gruppe? Kan I anbefale en bedre?

Jeg skal flyve til USA med Delta Airlines. Der står, at jeg må tage 1
stk. håndbagage med. Jeg må også gerne have en bærbar med, helst i en
dertil godkendt taske, så den kan skannes ? Sådan en har jeg.

Her er spørgsmålet - nogen af jer vågne folk må have været turen
igennem: Må jeg tage BÅDE en taske med alt det nødvendige for 15 timer
flyvning (inkl. transit) som bøger, tandbørste osv. OG en bærbar i
taske?

Jeg har overhovedet ikke brug for den bærbare på selve flyveturen, men
jeg er blevet rådet fra at lægge den i kufferten.

Hvad er jeres erfaring?

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Steen Hansen

Dato : 23-05-10 16:28

On Sun, 23 May 2010 15:28:19 +0200, Kirsten Bjorneboe
<ladydenmark@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg har overhovedet ikke brug for den bærbare på selve flyveturen, men
>jeg er blevet rådet fra at lægge den i kufferten.

Du kan roligt tage begge dele med.

Ved indenrigsflyvning, kan de dog være strikse med at din håndbagage
overholde de tilladte mål.

Husk at med Delta kan du kun have en kuffert - udover håndbagage - med
per billet. Har du flere skal der betales ekstra.

Steen

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 24-05-10 22:00

On Sun, 23 May 2010 17:27:54 +0200, Steen Hansen
<bruges_ikke@live.com> wrote:

>Du kan roligt tage begge dele med.

Det vil jeg så gøre.

>Ved indenrigsflyvning, kan de dog være strikse med at din håndbagage
>overholde de tilladte mål.

Jeg tager formentlig en helt almindelig fjällræv med - det er rart at
kunne tage den på ryggen. Og der har aldrig været problemer med den
som håndbagage.

>Husk at med Delta kan du kun have en kuffert - udover håndbagage - med
>per billet. Har du flere skal der betales ekstra.

Tak. Det er jeg klar over. Begge maskiner er Delta, først direkte til
Atlanta, derefter til Salt Lake City.

(Nej, jeg er ikke mormon, men derimod slægtsforsker, og skal over og
besøge en masse familie. Derfor er laptop'en et must.).

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 25-05-10 14:12

Kirsten Bjorneboe skrev:

> Det vil jeg så gøre.
>
> Jeg tager formentlig en helt almindelig fjällræv med - det er rart at
> kunne tage den på ryggen. Og der har aldrig været problemer med den
> som håndbagage.

Det gjorde jeg også på min tur til USA, og den fungerede fint.

Bjarne

Fra : Steen Hansen

Dato : 25-05-10 18:33

On Mon, 24 May 2010 23:00:28 +0200, Kirsten Bjorneboe
> [...]

>(Nej, jeg er ikke mormon, men derimod slægtsforsker, og skal over og
>besøge en masse familie. Derfor er laptop'en et must.).

Atlanta
Så skal du først flyve, så køre med tog og så flyve igen

Atlanta er stor, forbindelsen imellem de forskellige "fingre" foregår
med underjordisk tog. Men det er ret effektivt.

Du skal min. beregne 2 timer imellem dine to fly, ved indrejse, det
kan sagtens tage 1 time bare at komme igennem imigrations kontrollen i
Atlanta. Så tålmodighed er en nødvendighed.

Du kan evt. få et overblik over lufthavnen her.

http://www.atlanta-airport.com/

Og så rigtig god rejse.

Steen

Fra : TL

Dato : 23-05-10 16:53

On Sun, 23 May 2010 15:28:19 +0200, in dk.fritid.rejse Kirsten
Bjorneboe <ladydenmark@gmail.com> wrote:

>Må jeg tage BÅDE en taske med alt det nødvendige for 15 timer
>flyvning (inkl. transit) som bøger, tandbørste osv. OG en bærbar i
>taske?

Ja.
Men afhængig af flyselskab, din billet (Y, C, eller F) og
frequent-flyer status, og check-in og gate-agenternes humør kan
håndhævelse af vægt og mål begrænsninger være temmelig energisk...

Fra : michael

Dato : 23-05-10 22:38

Kirsten Bjorneboe skrev:
> [...]
>
> Jeg har overhovedet ikke brug for den bærbare på selve flyveturen, men
> jeg er blevet rådet fra at lægge den i kufferten.

Det burde der ikke være noget problem med. Jeg har før rejst med både
alm. håndbagage, bærbar PC og en fototaske. Det største problem har
været at skulle slæbe rundt på det i lufthavnen.

/michael

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 24-05-10 07:58

Kirsten Bjorneboe skrev:

> Jeg har overhovedet ikke brug for den bærbare på selve flyveturen, men
> jeg er blevet rådet fra at lægge den i kufferten.
>
> Hvad er jeres erfaring?

Sådan som min kuffert så ud efter fly fra London og sådan som jeg har
siddet i fly og set, hvor sjusket man smider med kufferter ved
indlæsning i fly, ville jeg aldrig anbringe en bærbar i kufferten.

Mon ikke de fleste tasker kan røntgenfotograferes igennem?

Husk at få tandpasta m.v. i særlig pose.

Og tænk på, at der f.eks. i Newark er udmærkede boghandlere, hvor man
kan købe læsestof, hvis man ikke har nok.

Bjarne

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 24-05-10 21:53

On Mon, 24 May 2010 08:58:06 +0200, Bjarne S Nielsen
<bruger@eksempel.dk.invalid> wrote:

>Sådan som min kuffert så ud efter fly fra London og sådan som jeg har
>siddet i fly og set, hvor sjusket man smider med kufferter ved
>indlæsning i fly, ville jeg aldrig anbringe en bærbar i kufferten.

Netop

>Mon ikke de fleste tasker kan røntgenfotograferes igennem?

Min pc-taske er en helt almindelig Targus - kedelig, men effektiv.

>Husk at få tandpasta m.v. i særlig pose.

Tak. Jeg samler på den slags oplysninger. Det er en hel videnskab at
flyve til USA. Har aldrig været der før.

>Og tænk på, at der f.eks. i Newark er udmærkede boghandlere, hvor man
>kan købe læsestof, hvis man ikke har nok.

Jeg skal ikke over Newark, men Atlanta. Og jeg skal følges med min søn
og hans 15-årige datter, så mon ikke problemet snarere bliver lidt ro
til at læse?

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Steen Hansen

Dato : 25-05-10 18:40

On Mon, 24 May 2010 22:53:14 +0200, Kirsten Bjorneboe
<ladydenmark@gmail.com> wrote:

>Tak. Jeg samler på den slags oplysninger. Det er en hel videnskab at
>flyve til USA. Har aldrig været der før.

Glæd dig, har altid selv sagt, at hvad hulen skulle man dog til
Amerika for, har nu indenfor 2 år været der 2 gange, begge gange med
Delta (Syntes dog ikke alt for godt om Delta's kundepleje) og skift i
Atlanta, og venter bare på at vi kan komme afsted igen.

Steen

Og jo jeg er misundelig.

Fra : hasbj

Dato : 27-05-10 10:57

Vi fløj med Delta til Atlanta i november, og fik ødelagt en kuffert
hver vej. De er virkelig stygge med deres baggagebehandling, og der
var ikke megen hjælp at hente når man klager. Vi fik en 100 $ voucher
som kunne bruges online, men hvad skulle vi lige bruge den til. Vores
forsikring dækkede heldigvis udgiften til nye kufferter. Derudover
skal du være opmærksom på evt. overvægt - det er en dyr affære

Fra : Carsten Keller

Dato : 28-05-10 08:02

hasbj wrote:
> Vi fløj med Delta til Atlanta i november, og fik ødelagt en kuffert
> hver vej. De er virkelig stygge med deres baggagebehandling, og der

Vær opmærksom på at det sikkert ikke er Delta selv der håndterer bagagen, i
hvert fald ikke i CPH. Nøjagtig samme hårhændede behandling kan man derfor
få fra nøjagtig de samme mennesker hvis man flyver samme rute med et andet
selskab. Men eftersom man ikke selv kan vælge bagagehandler er det
selvfølgelig helt korrekt at "lade det gå ud over" selskabet, så må de kræve
bedre behandling/betale noget mere for servicen.

Keller

Fra : Preben

Dato : 29-05-10 22:28

Den 23.05.2010 kl. 15:28 skrev Kirsten Bjorneboe <ladydenmark@gmail.com>:

> [...]
>
> Jeg har overhovedet ikke brug for den bærbare på selve flyveturen, men
> jeg er blevet rådet fra at lægge den i kufferten.

Læg ikke den bærbare i en kuffert.
Delta accepterer håndbagage, der må veje 13 kg. Derudover accepteres
håndtaske, rygsæk eller lignende.
Se evt. på Deltas hjemmeside målene på håndbagagen.

--
mvh/Preben

Fra : Kim Schulz

Dato : 31-05-10 22:50

On Mon, 24 May 2010 08:58:06 +0200
Bjarne S Nielsen <bruger@eksempel.dk.invalid> wrote:
[snip]
> Mon ikke de fleste tasker kan røntgenfotograferes igennem?

Jo men det er security generelt pænt ligeglade med. De kræver endda
ofte at bærbar pakkes helt ud, dvs. ikke engang sådan et "skin"/mini
cover. Har selv lige været i USA og fløjet rundt derovre og ikke en
eneste gang fik min bærbar lov til at blive i taske eller blot
stofposen jeg opbevarer den i.

kim