Purhus Fiskepark eller Svejstrup Fiskepark~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-10 04:29

Hej allesammen.

Vi er 2 fædre som vil have en hyggefiskedag sammen med vores døtre på
8 år.
Vi fædre ved godt ved hvordan man fisker, døtrene skal prøve det 1.
gang.

Det skal være P&T omkring Randers, så vi havde tænkt på en af disse:

Purhus Fiskepark http://www.fiskeparken.dk/
eller
Svejstrup Fiskepark http://www.svejstrup-fiskepark.dk/

Nogen råd for eller imod eller andre steder ?

--
Christian

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-05-10 12:24

On 2010-05-20 12:28:35 +0200, "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> said:

> Nogen råd for eller imod eller andre steder ?

Ejerne af Put&Take søer driver jo en forretning, hvor de forsøger at
tjene flest mulige penge, og derfor er der ikke en overflod af fisk i
søerne, og de fodrer dem om natten når der er lukket for publikum.

Så det kan faktisk godt være vanskeligt at fange en fisk i et Put&Take,
og derfor vil jeg foreslå, at I tager jeres døtre med ned til en lokal
mose eller gadekær, hvor der er mange karuser, der kan de fiske med
dåsemajs, dej eller orm, og fange mange fisk. I kan trække fisk til
pladsen ved at forfodre med nogle boller formet af fugtet rasp, evt.
tilsat lidt dåsemajs.

Det vil være meget sjovere for pigerne, for der vi ske noget hele
tiden, i et Put&Take kan de godt komme til at skulle vente mange timer
på et hug, og det har børn slet ikke tålmodighed til.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-10 06:12

On 20 Maj, 13:23, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> Ejerne af Put&Take søer driver jo en forretning, hvor de forsøger at
> tjene flest mulige penge, og derfor er der ikke en overflod af fisk i
> søerne, og de fodrer dem om natten når der er lukket for publikum.

Skulle ikke undre mig

> [...]
> dåsemajs, dej eller orm, og fange mange fisk. I kan trække fisk til
> pladsen ved at forfodre med nogle boller formet af fugtet rasp, evt.

Der er bare et par problemer med det:
- hvor ?
- toiletforhold etc.

> Det vil være meget sjovere for pigerne, for der vi ske noget hele
> tiden, i et Put&Take kan de godt komme til at skulle vente mange timer
> på et hug, og det har børn slet ikke tålmodighed til.

Måske ikke, det vil tiden så vise.
Vil stadig foretrække P%T da de fisk man evt. fanger trods alt er mere
spiselige.

--
Christian

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-05-10 13:56

On 2010-05-20 14:11:40 +0200, "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> said:

> Måske ikke, det vil tiden så vise.
> Vil stadig foretrække P&T da de fisk man evt. fanger trods alt er mere
> spiselige.

Søde små piger vil helt sikkert synes, at det er helt fint, at de skal
genudsætte fiskene, så de kan svømme videre...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-05-10 14:42

On 2010-05-20 14:11:40 +0200, "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> said:

> Der er bare et par problemer med det:
> - hvor ?
> - toiletforhold etc.

Jeg har ganske vist lavet denne side -
http://www.angling-eastjutland.dk/ - sammen med Steen Ulnits, men jeg
har ikke tjek på de lokale moser og små søer i Jeres område.

Og hvad angår toiletforholdene, så er det da på tide at pigerne lærer,
at ude i naturen foregår den slags ved, at de sætter sig på hug bag en
busk.

Fra : Max

Dato : 20-05-10 14:03

Hej Christian

> Nogen råd for eller imod eller andre steder ?

Kender ingen steder deroppe, men kik efter et sted
hvor afregningen foregår efter fanget antal kilo.

Max

Fra : C A

Dato : 20-05-10 07:21

On 20 Maj, 15:02, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Christian

> Kender ingen steder deroppe, men kik efter et sted
> hvor afregningen foregår efter fanget antal kilo.

I stedet for pr. time ?

--
Christian

Fra : C A

Dato : 20-05-10 07:21

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-10 07:27

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-10 07:27

> [...]
> Hej Christian

> Kender ingen steder deroppe, men kik efter et sted
> hvor afregningen foregår efter fanget antal kilo.

Dem har jeg ikke set nogen af.

--
Christian

Fra : Max

Dato : 20-05-10 14:33

Hej Christian

> I stedet for pr. time ?

Ja.

> Dem har jeg ikke set nogen af.

Findes en del steder, kaldes ofte børnesøer og lignende.

Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-05-10 00:47

On 20 Maj, 15:41, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> Jeg har ganske vist lavet denne side -http://www.angling-eastjutland.dk/- sammen med Steen Ulnits, men jeg
> har ikke tjek på de lokale moser og små søer i Jeres område.

Man skal jo også have lov til at fiske der.

> Og hvad angår toiletforholdene, så er det da på tide at pigerne lærer,
> at ude i naturen foregår den slags ved, at de sætter sig på hug bag en
> busk.

Det tror jeg nu heller ikke ville være det største problem
--
Christian

Fra : Steen

Dato : 21-05-10 09:10

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> 8 år.
> Vi fædre ved godt ved hvordan man fisker, døtrene skal prøve det 1.

Jeg har kun prøvet ovenstående.
Der er en sø til voksne fiskere, og en mindre til børn.
Der er fine toiletforhold, borde/bænke til madpakken, et mindre
opholdshus i tilfælde at dårligt vejr etc.
Jeg har selv haft ungerne med derude - en af tøserne fangede noget - det
gjorde jeg ikke.