Hvad skal jeg vælge af antivirusprogrammer~
Fra : Inge

Dato : 20-05-10 15:17

Hej
jeg har de sidste 6 år brugt Mcafee, og har da osse købt 2010-udgaven som
var på tilbud i Føtex til 250 kr. Men jeg har vil godt prøve noget andet, så
hvad synes I? MSE, AVG eller Avast? Det er de programmer jeg læser mest om
herinde. Det er kun antivirusdelen jeg har brug for, da jeg bruger Windows'
indbyggede firewall. Jeg bruger XP sp-3.

mvh
Inge

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-05-10 19:20

On Thu, 20 May 2010 16:17:13 +0200, "Inge" <ingen@tingmail.tele.dk>
wrote:

> jeg har de sidste 6 år brugt Mcafee, og har da osse købt 2010-udgaven som
> var på tilbud i Føtex til 250 kr. Men jeg har vil godt prøve noget andet, så
> hvad synes I?

Jeg synes, du skal spørge i dk.edb.sikkerhed.virus, der er beregnet
til formålet.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : /John

Dato : 20-05-10 19:59

"Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er kun antivirusdelen jeg har brug for

Prøv glad Bill's gratis antivirus.

"Microsoft Security Essentials omfatter beskyttelse af hjemme-pc'en i
realtid mod virus, spyware og anden skadelig software":

http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=da-dk

Grundig omtale her:

"Microsoft: Nu får du gratis antivirus på dansk":

http://www.pcworld.dk/blogs/Windowsbloggen/2127?a=newsletter&i=1112

John

Fra : Gamle

Dato : 20-05-10 19:27

Inge wrote:
> [...]
> programmer jeg læser mest om herinde. Det er kun antivirusdelen jeg
> har brug for, da jeg bruger Windows' indbyggede firewall. Jeg bruger

Hej.

Du kan læse en test af AV-programmer hér
http://komputer.dk/nyheder/sikkerhed-nyheder/saadan-beskytter-du-bedst-pc%27en-mod-virus
Jeg kører selv med Avast betalings udgaven, som skulle være hurtige og bedre
end den frie.
Mht. firewall skal du være klar over at Windows egen kun beskytter mod
indkomne trusler. Hvis du skulle have fået snavs på maskinen som vil prøve
at kalde ud fra din maskine, er du ikke sikret.
Hertil bruger jeg Sygate personal firewall (gratis). Den konflikter heller
ikke med Windows.
Den sløver heller ikke komputeren som f.eks. AVG gør.

Mvh.
Torben

Fra : Rado

Dato : 26-05-10 21:11

On Thu, 20 May 2010 20:27:28 +0200, "Gamle"
<cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Jeg kører selv med Avast betalings udgaven, som skulle være hurtige og bedre

Jeg bruger deres Internet Security. Har prøvet den del forskellige
pakker men det er nok den bedste jeg har prøvet endnu. Og deres
support er også god.

> [...]
>at kalde ud fra din maskine, er du ikke sikret.
>Hertil bruger jeg Sygate personal firewall (gratis). Den konflikter heller

Avasts firewall (som er med i Internet Security pakken) er også ganske
problemfri.

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Ole C

Dato : 20-05-10 20:11

Inge skrev blandt andet:

> [...]
> som var på tilbud i Føtex til 250 kr. Men jeg har vil godt prøve
> noget andet, så hvad synes I? MSE, AVG eller Avast? Det er de

Hvorfor dog betale for noget man kan få gratis
Jeg synes AVG er blevet for "tungt" efterhånden, Avast har efter min mening
en tilbøjelighed til at finde "false positives", hvorimod MSE nærmest
fungerer uden man lægger mærke til det.

> Det er kun antivirusdelen jeg
> har brug for, da jeg bruger Windows' indbyggede firewall. Jeg bruger
> XP sp-3.

Nu er der jo andet "snavs" end vira - og det beskytter din firewall ikke
imod.
Du kan ikke nøjes med at vælge virusbeskyttelsen i MSE. Det er en
kombipakke, der har til formål at hindre alle former virus, spyware og andet
malware i at trænge ind på din computer. Men intet program beskytter 100
procent - heller ikke selvom det koster penge - og ufornuftig adfærd kan
ingen programmer beskytte imod...

--
vh
Ole C

Fra : Gamle

Dato : 20-05-10 20:22

Ole C wrote:
> [...]
> mening en tilbøjelighed til at finde "false positives", hvorimod MSE
> nærmest fungerer uden man lægger mærke til det.

Betalingsudgaven af avast kommer ikke med falske positiver. Har kørt med den
et par år nu.

Mvh.
Torbe

Fra : Ole C

Dato : 21-05-10 07:48

Gamle skrev blandt andet:

> Betalingsudgaven af avast kommer ikke med falske positiver. Har kørt
> med den et par år nu.

Ok.
Jeg har såmænd heller ikke specielt meget imod Avast, men synes MSE er et
ganske fornuftigt valg - og så gør det jo ikke noget at den er gratis

--
vh
Ole C

Fra : Rado

Dato : 26-05-10 21:13

On Thu, 20 May 2010 21:22:03 +0200, "Gamle"
<cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote:

>Betalingsudgaven af avast kommer ikke med falske positiver. Har kørt med den
>et par år nu.

Jeg har heller ikke oplevet det endnu. Brugte tidligere Norman og den
kom med falske positiver hele tiden.

Fra : Rado

Dato : 26-05-10 21:06

On Thu, 20 May 2010 21:10:34 +0200, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Hvorfor dog betale for noget man kan få gratis

Det er fordi der er nogen der betaler at alle de andre kan få det
gratis...

Fra : Inge

Dato : 23-05-10 15:48

> [...]
> herinde. Det er kun antivirusdelen jeg har brug for, da jeg bruger
> Windows'
> indbyggede firewall. Jeg bruger XP sp-3.

Hej igen og tak for svarene. Jeg regner med at prøve MSE.
mvh
Inge

Fra : S.B.

Dato : 28-05-10 16:47

> "Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hej igen og tak for svarene. Jeg regner med at prøve MSE.
> mvh
> Inge

Kaspersky
Har har i 3 år holdt 2 teenagere fra at få noget som helst skidt på deres
PC'r,
Koster 80 kr. om året pr. PC hvis man har 5 af slagsen.

Søren

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-06-10 15:23

"Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> var på tilbud i Føtex til 250 kr. Men jeg har vil godt prøve noget andet,

Prøv Norton. Det er det mest anerkendte. Det går man ikke galt af. Det er
det de fleste bruger.

Hilsen Åge

Fra : Tommy

Dato : 04-06-10 15:33

Den 04-06-2010 16:22, Åge Halldorsson skrev:

> Prøv Norton. Det er det mest anerkendte. Det går man ikke galt af. Det
> er det de fleste bruger.
>
> Hilsen Åge

Hvor i alverden har du det fra? Måske du mener det mest udbredte p.g.a.
præinstalleringer, men at sige det mest anerkendte vil jeg kalde en
sandhed med meget store modifikationer. Vil du evt. poste et link der
kan verificere det?

Mvh. Thomas

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-06-10 16:03

Tommy wrote:

> [...]
> p.g.a. præinstalleringer, men at sige det mest anerkendte vil jeg
> kalde en sandhed med meget store modifikationer. Vil du evt. poste et

Det er Åges automatreaktion når det gælder spørgsmål om
antivirusprogrammer. Han er gået i stå for mange herrens år siden.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen