Online backup?
Fra : Henrik 8600

Dato : 18-05-10 22:38

Jeg kunne godt tænke mig at abonnere på Online Backup.

Det er tæt på at www.mozy.com kunne opfylde mine ønsker.

1. Ubegrænsede mængder data for 4,95$ pr md.

2. Men de understøtter ikke mappede drev, i mit tilfælde en trådløs NAS
server.

Findes der en service der kan levere punkt 2 til en nogenlunde pris?

Vi snakker nok 3 - 4 terabyte data og voksende...

H.

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-05-10 23:01

Henrik 8600 wrote:

> 2. Men de understøtter ikke mappede drev, i mit tilfælde en trådløs NAS
> server.
>
> Findes der en service der kan levere punkt 2 til en nogenlunde pris?

Amazon S3. Åbne interfaces. Det samme gælder rsync.net.

> Vi snakker nok 3 - 4 terabyte data og voksende...

Du finder *ingen* som vil tilbyde dig 3-4 TB storage for 5 dollars om
måneden. Når Mozy o.lign. tilbyder "ubegrænset" plads for næsten
ingenting per måned, skal "ubegrænset" forstås med samme forbehold som
webhoteller til 10 kr/måned med "ubegrænset" trafik. Det er begrænset til
private med begrænsede backupbehov.

--
Jesper Lund

Fra : Rado

Dato : 26-05-10 21:03

On 19 May 2010 22:01:25 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

> [...]
>ingenting per måned, skal "ubegrænset" forstås med samme forbehold som
>webhoteller til 10 kr/måned med "ubegrænset" trafik. Det er begrænset til

Der er selvfølgelig en grænse, men hvor den er er svær at sige. Jeg
kender en der gik Mozy på klingen og spurgte hvad de egentlig mente
med ubegrænset - kunne han f.ex. lave backup af hans 800 GB
videofiler? Svaret var: ubegrænset betyder ubegrænset, så kør du bare
løs. Jeg har selv p.t. 110 GB liggende hos Mozy. Jeg ville dog ikke
bryde mig om at gå over 2-300 GB til den pris - jeg synes man bør være
fair og ikke misbruge sådan noget bare fordi man kan.

TDC tilbyder iøvrigt et abonnement hvor man får en 500 GB NAS plus
500 GB online backup der automatisk spejler NASen, for 49.-/md.

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_pak_tlv_hd

Der er dog et par ulemper - dels er data ikke krypteret, dels er det
kun filer op til 800 MB der bliver backet up.

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,