fjerne linieskift
Fra : Oto

Dato : 13-05-10 09:15

I en formular skabt med FP 2003, indtastes en del data. Nogle af disse er
"Tekst felter", og disse felter kan have en del tegn. Det hænder at der
indtastes linieskift i disse tekster.

Dataene fra formularen gemes i en csv fil, og hvis der er indtastet et
linieskift i et tekstfelt, vil dette medføre at når CSV filen importeres i
excel, vil den linie blive delt i to linier i excel.

Hvorledes kan jeg undgå dette?

MVH Otto

Fra : crank

Dato : 14-05-10 16:34

"Oto" skrev
> ... excel, vil den linie blive delt i to linier i excel.
>
> Hvorledes kan jeg undgå dette?
> MVH Otto

Det vil vist kræve hokus pokus.
Når man vil bruge text fra en editor i en anden editor, er det letteste at
smide texten ind i notesblok først, for at fjerne al formatering. Rediger og
kopier derefter texten dérfra.

-crank

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-05-10 13:06

Oto skrev:
> [...]
> linieskift i et tekstfelt, vil dette medføre at når CSV filen importeres i
> excel, vil den linie blive delt i to linier i excel.

Jeg er ikke ekspert, men jeg ville forsøge
følgende: Tjek tekststrengens indhold med
noget JavaScript inden strengen sendes til
serveren og erstat alle forekomster
af linjeskift med et blanktegn.

Jørgen Farum Jensen
..