Andet multimedie
bentjuul 3670
Slideshow / screensaver til Win XP
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 11-05-10 10:12

Jeg skal vise nogle billeder på en skærm, hvortil der er tilsluttet en boks
med Windows XP. Billederne skal bare stå og køre som et slideshov - gerne på
samme måde som den screensaver Apple har i deres computere. Jeg vil gerne
have en lidt mere avanceret overgang mellem billederne end den som Windows
XP selv giver, så tænkte at en anden screensaver eller noget slideshow
software er løsningen.

Er der nogen der har nogle bud på brugtbart software?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?

Fra : emjeppesen

Dato : 11-05-10 11:37

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

>Jeg skal vise nogle billeder på en skærm, hvortil der er tilsluttet en boks
>med Windows XP. Billederne skal bare stå og køre som et slideshov

Hvad er det for en type skærm, du vil bruge?
Hvad styrer billederne på din skærm?

Hilsen emj

--

lamaguf.dk

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 11-05-10 12:26

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Hvad er det for en type skærm, du vil bruge?
Det er en Fujitsu Siemens TFT skærm - vistnok i 16:9 format (alm. PC skærm).

> Hvad styrer billederne på din skærm?
Det skulle gerne være det software, som jeg efterlyser. Jeg forestiller mig
et program eller en screensaver, som tager billederne fra en specifik mappe
på computeren.

Fra : emjeppesen

Dato : 11-05-10 16:37

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> [...]
>et program eller en screensaver, som tager billederne fra en specifik mappe

OK, du skrev ikke noget om at det var en PC, der skulle styre din
skærm.

Måske du bare kan bruge aktivere "pauseskærm" på din PC.

Hilsen emj

--

lamaguf.dk

Fra : Rado

Dato : 11-05-10 13:56

Kig evt. på den her:

http://www.xequte.com/amaze/index.html

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Jens Chr. Jensen

Dato : 11-05-10 17:44

Den 11-05-2010 11:11, .°o.O Thomas O.o°. skrev:
> [...]
> have en lidt mere avanceret overgang mellem billederne end den som Windows
> XP selv giver, så tænkte at en anden screensaver eller noget slideshow

PicturesToExe har masser af avancerede muligheder både på billed og
lydsiden; men den koster penge (49$ for standard, 75$ for deluxe, der
også kan lave HD video af showet. www.wnsoft.com). Jeg bruger den og er
glad for den, selv om den tvinger mig ud af Ubuntu og over på Windows.
Det vile jeg ikke gøre, hvis ikke jeg fandt programmet særdeles godt.
Alligevel er det nok på vej ud her, fordi det ikke er farvestyret. Det
er ikke så stort et problem til projektorbrug eller en skærm med sådan
ca. sRGB farverum. Med en widegamutskærm er det noget andet, hvis den
ellers er kalibreret og profileret - ellers kan det nok være det samme.

XnView har jeg brugt engang, men om den har andre overgange end simpel
fade-in fade-out er jeg ikke sikker på. Den er gratis, så du kan jo
hente den og se efter.

Begge ovennævnte kan generere exe-filer, der vistnok i virkeligheden er
samme format som en screensaver til Windows.

IrfanView kan gøre det som du søger: Køre filerne i en mappe som
slideshow. Men så vidt jeg husker har den ingen overgange, den skifter
bare billederne. Til gengæld har den fået farvestyring. Også gratis.

Og eller er der vel det, som alle elsker - og som jeg elsker at hade:
PowerPoint. Flash var måske også en mulighed. Ingen af delene er dog mig
bekendt billige.

mvh
Jens Chr. jensen