Nybegynder
Fra : Steen

Dato : 07-05-10 18:29

Måske inspireret at det seneste program "Rabatten", går jeg og overvejer
lystfiskeri som nyeste hobby. Et godt begyndersæt skulle kunne fås for
ca. 500,-

Et par timer i den lokale put & take koster omkring 100,-

Hvis jeg nu ville prøve Gudenåen i stedet, skal man så have fiskekort?

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Max

Dato : 07-05-10 18:54

Hej Steen

> Et par timer i den lokale put & take koster omkring 100,-

Ja, og der er der ikke krav om et fiskekort.

> Hvis jeg nu ville prøve Gudenåen i stedet, skal man så have fiskekort?

Ja, der skal du både have det statslige fiskekort plus fiskekort
købt af lodsejeren på det stykke du vil fiske i. Mange områder
kræver medlamskab af en klub.

Max

Fra : Steen

Dato : 07-05-10 19:20

In article <4be453aa$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Steen

> Ja, og der er der ikke krav om et fiskekort.

Ligger nærmest lige om hjørnet: http://www.fiskeparken.dk
Og faciliteterne er i orden, jeg har blandt andet holdt en fødselsdag
derude (jeg fangede ikke noget, men det gjorde ungerne til gengæld)

> Ja, der skal du både have det statslige fiskekort plus fiskekort
> købt af lodsejeren på det stykke du vil fiske i. Mange områder
> kræver medlamskab af en klub.

Hmmm...det lader til at Randers Havn er et yndet sted, men jeg er ikke
sikker på hvordan kvaliteten er på de fisk man kunne risikere at fange
der!

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-05-10 20:06

On 2010-05-07 19:28:52 +0200, Steen <isteen@gmail.com> said:

> [...]
>
> Et par timer i den lokale put & take koster omkring 100,-
>
> Hvis jeg nu ville prøve Gudenåen i stedet, skal man så have fiskekort?

Lad være med at spilde dine penge i Put&Take søer, de fisk som du evt.
er heldig at fange, er haleløse dambrugsørreder, som ikke er værd at
spise.

Det statslige fisketegn er obligatorisk for alle lystfiskere, men det
koster trods alt kun 140 kroner for et helt år. Du kan læse noget mere
her http://fd.fvm.dk/FAQ_om_lystfiskertegn.aspx?ID=16811

Ved Langeå er der et kort stykke, hvor man ikke skal løse fisketegn,
men det billigste vil nok være, at du melder dig ind i en
lystfiskerklub, som har fiskeretten i nogle søer og/eller et større
å-stykke, der ligger i nærhedden af hvor du bor.

En anden mulighed er kystfiskeri, som er helt frit for alle, lige nu er
der mange som fisker efter hornfisk.

Du kan lige få tre gode links, http://www.ulnits.dk - http://www.123nu.dk -
http://www.sportsfiskeren.dk

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Steen

Dato : 07-05-10 21:21

In article <hs1oat$qiq$1@news.eternal-september.org>,
Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Du kan lige få tre gode links, http://www.ulnits.dk - http://www.123nu.dk -
> http://www.sportsfiskeren.dk

Takker for links

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Kåre

Dato : 08-05-10 08:26

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Et par timer i den lokale put & take koster omkring 100,-
>
> Hvis jeg nu ville prøve Gudenåen i stedet, skal man så have fiskekort?

Nu er Gudenåen jo ret lang, og jeg ved ikke hvor du bor.
Men ved Randers er der frit fiskeri fra havnen og op til Stevnstrup, ca.
Det er et ret langt stykke, og fiskeriet er IKKE dårligt...
Her skal du bare have det statslige fisketagn.

Fiskene i havnen fejler ikke noget (særligt).
Der er vist en forhøjet mængde tungmetaller i aborrerne, men stadig under
grænsen.
Så der skal spises mange før det går galt.

mvh
Kåre

Fra : Steen

Dato : 08-05-10 10:34

Kåre <kaarebach@gmail.com> wrote:

> [...]
> grænsen.
> Så der skal spises mange før det går galt.

Jeg var ikke klar over, at man bare kunne fiske løs fra havnen og helt
ud til Fladbro, bare med det statslige fisketegn. Det må jeg prøve.
Det er jo let at tage bilen til Fladbro - noget der ved om det er godt
at fiske derude?

Fra : Kåre

Dato : 08-05-10 16:12

> [...]
> ud til Fladbro, bare med det statslige fisketegn. Det må jeg prøve.
> Det er jo let at tage bilen til Fladbro - noget der ved om det er godt

Jo, jeg vil tro vi har noget at DK's bedste gratis fiskevand her...
Tænk på at der for nylig er fanget laks op til 20 kg på det gratis stykke
ved Stevnstrup...

Man kan sagtens parkere ved Fladbro. Køre lidt ud langs Nørreåen (som også
er gratis op til Fladbro Kro.
Så skal man gå det sidste stykke ud til Gudenåen, hvor der er let adgang
helt op til jernbanebroen.
I mine unge dage plejede jeg så at vove pelsen og krydse broen til fods. Så
kunne jeg hurtigt komme om til det blinde løb også.

På stykket fanges der hovedsageligt aborre og gedde.
Men også Havørred, og masser af brasen.
Jeg har også fanget et par knuder her. Gudenåen indeholder jo nærmest alle
slags ferskvandfisk.
Hele stykket herfra og ind til Randers er jo et rigtig godt geddevand.

Ved motorvejsbroen fangede jeg i sin tid masser af gedder og sandart.
sandardt hører jeg dog ikke så meget til mere.

Båd eller pontonbåd er en fordel om sommeren, når sivene gør det vanskeligt
at komme til åen.

mvh
Kåre

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-05-10 20:13

On 2010-05-08 11:33:31 +0200, isteen@gmail.com (Steen) said:

> [...]
> ud til Fladbro, bare med det statslige fisketegn. Det må jeg prøve.
> Det er jo let at tage bilen til Fladbro - noget der ved om det er godt

Hvis du går ind på http://www.angling-eastjutland.dk/index.htm - så
finder du masser af oplysninger om fiskepladser i lige netop det
område, hvor du bor, der kort og anbefalinger til metoder og fiskegrej.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-05-10 19:59

On 2010-05-08 11:33:31 +0200, isteen@gmail.com (Steen) said:

> [...]
> ud til Fladbro, bare med det statslige fisketegn. Det må jeg prøve.
> Det er jo let at tage bilen til Fladbro - noget der ved om det er godt

Hej Steen

Søndag den 16. maj er det lystfiskeriet dag, du kan jo tjekke om der et
arrangement i nærheden af der hvor du bor - http://lystfiskerietsdag.dk

Fra : Steen

Dato : 12-05-10 19:20

In article <hs9l1n$at3$1@news.eternal-september.org>,
> [...]

> Hej Steen
>
> Søndag den 16. maj er det lystfiskeriet dag, du kan jo tjekke om der et

Takker, det vil jeg gøre

--
http://www.facebook.com/isteendk