Nyt datoproblem
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-05-10 23:55

Odense Amt, Vends Herred, Kauslunde Sogn 1752/94 opslag 101 øverst

Hans Pedersen døbt

Dom: 1 p. Epip?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Henning Christensen

Dato : 07-05-10 04:45

Det drejer sig højst sandsynligt om Epiphania domini, salvatoris, som er 6.
januar (fast dato). Så i 1752 vil Dom. 1 p. (1. søndag efter) være 9.
januar.

En anden mulighed er epipanti, som er 2. februar (også fast dato), som i
1752 vil være 6. februar.

Er der nogen, der kan komme med andre forslag?

Mvh.
Henning Christensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-05-10 16:35

Henning Christensen wrote:
> [...]
> være 9. januar.
>
> En anden mulighed er epipanti, som er 2. februar (også fast dato),

Jeg køber den med 1. s.e. Hellig 3 Konger, det mener Arne også. Men nu var
det så i 1781, så det blev til 7/1.
Jeg takker for oversættelsen.

Fra : Arne Nielsen

Dato : 07-05-10 07:04

Den 07-05-2010 00:54, Erik Ginnerskov skrev:
> Odense Amt, Vends Herred, Kauslunde Sogn 1752/94 opslag 101 øverst
>
> Hans Pedersen døbt
>
> Dom: 1 p. Epip?

1. søndag efter Hellig 3 Konger, som er 6 januar.

Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://www.parken52.dk/