Deaktivere virus program
Fra : Erik Christoffersen

Dato : 03-05-10 07:44

Jeg skal deaktivere virusprogram, for at installere trådløs router, hvordan
gør jeg det, jeg har Microsoft virusprogram.

Erik Christoffersen

Fra : Ole C

Dato : 03-05-10 07:53

Erik Christoffersen skrev blandt andet:

> Jeg skal deaktivere virusprogram, for at installere trådløs router,
> hvordan gør jeg det, jeg har Microsoft virusprogram.

Det er næppe noget du ligefrem skal - men noget routerfabrikanten råder til.
Og da det ikke er helt ligetil at deaktivere Microsoft Security Essentials,
ville jeg i første omgang bare overhøre rådet .

--
vh
Ole C

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-05-10 19:36

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Og da det ikke er helt ligetil at deaktivere Microsoft Security
> Essentials, ville jeg i første omgang bare overhøre rådet .

Et sjovt svar, da det formentlig blokerer for at installere routeren.
I øvrigt er det ikke så svært at deaktivere:

Åbn programmet. Gå ind på fanen Indstillinger.
Klik på Beskyttelse i realtid. Fjern flueben ved Slå beskyttelse i realtid
til.
Tryk på Gem ændringer. Så er det deaktiveret.
Efterfølgende sætter du så fluebenet igen og er kørende.

Kurt

Fra : Ole C

Dato : 03-05-10 20:45

Kurt B. Andersen skrev blandt andet:

> Et sjovt svar, da det formentlig blokerer for at installere routeren.

Gisninger er ikke nok. Viden er alt

I øvrigt ville jeg da sætte routeren op uden at bruge producentens CD. Så
slipper man for den slags problemer - og så svært er det jo heller ikke.....

--
vh
Ole C