Excel ressourceforbrug = bliver stor
Fra : Torben Brøndum

Dato : 03-05-10 14:33

Hej derude,

Vi har et excel regneark som er oprettet i excel 2007. Filen fylder ca.
10MB. Filen er delt - 3 til 4 brugere kan have den åbnet på samme tid. Selve
regnearket består af flere aktive ark.

Når hver klient åbner filen kan man i joblisten se, at der genereres ca
320MB - altså væsentlig meget mere end grundfilen.

Såfremt vi fjerner delingen ændrer det ikke noget i forhols til hvad
processen tager af ressopurcer på den enkelte klient i MB. Det at der bruges
de der ca. 320MB gør regnearket noget langsom.

Jeg spekulerer på, at arket er bygget "ressurcemæssigt" godt nok op - det er
jo nemt bare at kopiere kolonner (fra top til bund) ved klik i
kolonneoverskrift (A, B, C etc.).......alle uudnyttede celler i disse
kolonner kunne jeg forestille mig at excel bruger ressourcer på i én eller
anden sammenhæng??

Hvad siger i til ovennævnte - spørg meget gerne om "noget", hvis det er
nødvenligt

Hilsen Torben