Past end of file
Fra : Kurt G

Dato : 28-04-10 21:24

Ved kørsel af følgende kode:
filespec = Server.Mappath("/TEST/VisBilledeNr.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
' Læs linie fra tekstfilen, og skriv indholdet til klienten
Response.write "VisBilledeNr=" & f.ReadLine & "<br>"
tal = f.ReadLine ------- linie med fejl
f.Close
Response.write "Tal=" & Tal & "<br>"

får jeg denne udskrift:

VisBilledeNr=28
Sun ASP VBScript runtime error '800a003e'
Past end of file

Nogen ide til, hvad der er galt?

Mvh Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-10 23:53

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev
> [...]
>
> får jeg denne udskrift:
>
> VisBilledeNr=28
> Sun ASP VBScript runtime error '800a003e'

Ved ikke om du kan bruge noget herfra:
http://www.google.dk/webhp?rls=ig#rls=ig&hl=da&source=hp&q=Sun+ASP+VBScript+runtime+error+%27800a003e%27&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=1d95bda879988acf
Bjarne

Fra : Stig Johansen

Dato : 29-04-10 03:25

Kurt G wrote:

> [...]
>
> får jeg denne udskrift:
>
> VisBilledeNr=28
> Sun ASP VBScript runtime error '800a003e'

Hvis der kun er en linie, så fejler den fordi du forsøger at læsen linie 2.

f.readline læser 1. linie i din response.write, og 2. llinie i din
tal=f.readline

Stig Johansen

Fra : Kurt G

Dato : 29-04-10 12:49

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 2.
>
> f.readline læser 1. linie i din response.write, og 2. llinie i din

Det viste sig at have to årsager:
først havde jeg en fejl et sted, som bevirkede, at programmet stoppede inden
"f.Close", så næste gang var filen stadig ved sin slutning og gav
fejlmelding.
Derfor indførte jeg linien med (Response.write "VisBilledeNr=" & f.ReadLine
& "<br>") for at se, hvad der kom fra filen. Dette gav så læsning af 2.
linie til sidst.
Tak for jeres hjælp.

Mvh Kurt