integreret billede i windows live mail?
Fra : Thomas

Dato : 27-04-10 07:39

Hej.

Jeg har skiftet til Windows live mail i forbindelse med et skift til Win7.

Selvom jeg er nogenlunde tilfreds med dette mail program, så savner jeg
muligheden for at indsætte et billede som en integreret del af en mail.
Jeg har tidligere brugt denne funktion en del, når eks. vis et elektronisk
diagram eller lign. skulle kommenteres i en mail.
Så var det rart at have billede og tekst tæt på hinanden samtidig

Når jeg forsøger at bruge "Indsæt" i Windows live, så er "Billede" nedtonet,
og kan derfor ikke vælges.

Jeg har læst lidt i "Hjælp", og her står at man skal være logget på Windows
mail med en "Windows live ID" konto, for at kunne bruge denne funktion.
Går ud fra at det er det som de kalder en foto-E-mail.

Men jeg håber da jeg har misforstået det, da jeg hverken har Hotmail eller
lignende kontoer.

Kan nogen hjælpe mig på sporet af en løsning, så jeg igen kan indsætte
billeder direkte i mine E-mails?

Thomas.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-04-10 08:03

Thomas skrev:

>Kan nogen hjælpe mig på sporet af en løsning, så jeg igen kan indsætte
>billeder direkte i mine E-mails?

Hvordan ser det ud hvis du trykker på knappen "Tilføj foto" i en
almindelig mail

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Thomas

Dato : 27-04-10 15:16

> Hvordan ser det ud hvis du trykker på knappen "Tilføj foto" i en
> almindelig mail
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Hej.

I Windows live mail er der ikke den funktion.
Under "indsæt" kan vælges følgende:

1. Vedhæftet fil
2. Tekst fra fil
3. Billede
4. Vandret streg
5. Mit visitkort
6. Signatur
7. Hyberlink.

Det er dog kun 1, 2 og 5 som jeg kan trykke på. Resten er nedtonet.
Hvis jeg derfor vil sende et foto bruger jeg "Indsæt" derefter "Vedhæftet
fil" osv.
Dette giver jo bare ikke helt den samme funktion som et billede inden i
E-mailen, men virker i øvrigt fint nok ellers.

Mon det kan skyldes en sikkerheds indstilling?
Jeg bruger Norton Internet Security ud over det som Windows 7 selv har.

Thomas.

Fra : emjeppesen

Dato : 27-04-10 15:44

"Thomas" <oz1jte@(sletdette)mail.dk> skrev:

>Hej.
>
>I Windows live mail er der ikke den funktion.

Jo, der er.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Thomas

Dato : 27-04-10 16:08

Hej igen.

Jeg fandt funktionen som hjalp mig i mål.
I stedet for bare at trykke på "Ny" når en mail skulle forfattes, så
trykkede jeg på rullegardinet som hørte til denne "Ny" knap.
Herefter gik jeg ned og valgte "foto-E-mail".
Det videre forløb gik på normal vis.

Måske emj er i besiddelse af en smartere metode, men lad ham nu bare holde
på sin hemmelighed lidt endnu.
Nu har jeg i hvert fald fundet min egen metode, som jeg er ganske godt
tilfreds med.

Thomas.

Fra : Knud Erik

Dato : 27-04-10 16:19

"Thomas" <oz1jte@(sletdette)mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> på sin hemmelighed lidt endnu.
> Nu har jeg i hvert fald fundet min egen metode, som jeg er ganske godt

Hej
Lige under Emnelinjen er der en knap som hedder "Tilføj fotos"
- prøv den.

Mvh
Knud Erik

Fra : Thomas

Dato : 27-04-10 20:52

> Hej
> Lige under Emnelinjen er der en knap som hedder "Tilføj fotos"
> - prøv den.
>
> Mvh
> Knud Erik

Hej.

Tak for dit tips.
Jeg har desværre ikke den knap her på min værktøjslinje.
Om den nogensinde har været der ved jeg ikke, men jeg må jo prøve at se om
jeg kan tilrette værktøjslinjen, så den dukker op.
Det jeg har lige under emnefeltet er:

1. klip
2. kopier
3, sæt ind
4. fortryd
5. stavekontrol.

Desværre ingen "Tilføj foto".

Thomas.

Fra : Knud Erik

Dato : 27-04-10 21:26

> [...]
> Om den nogensinde har været der ved jeg ikke, men jeg må jo prøve at se om
> jeg kan tilrette værktøjslinjen, så den dukker op.

Den ser sådan ud hos mig - den røde cirkel
http://www.billedeupload.dk/upload/files/2010-04/5b5ef089.jpg

Fra : emjeppesen

Dato : 27-04-10 22:17

Knud Erik skrev:

>Den ser sådan ud hos mig - den røde cirkel
>http://www.billedeupload.dk/upload/files/2010-04/5b5ef089.jpg

Også hos mig.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-10 18:31

"Thomas" <oz1jte@(sletdette)mail.dk>skrev:

>Kan nogen hjælpe mig på sporet af en løsning, så jeg igen kan indsætte
>billeder direkte i mine E-mails?
>
>Thomas.

hej - det forstår jeg ikke,
når jeg har klikket ned i skrivefeltet , så er det da bare indsæt /
billede / integreret !
mvh. Karsten

Fra : Thomas

Dato : 27-04-10 20:56

> hej - det forstår jeg ikke,
> når jeg har klikket ned i skrivefeltet , så er det da bare indsæt /
> billede / integreret !
> mvh. Karsten

Hej.

Tak for din beskrivelse af metoden.
Min indsæt/billede er desværre nedtonet af uvis en grund, men nu ved jeg da
hvordan det bør virke, og må prøve at se om jeg ikke kan få funktionen gjort
aktiv.

Thomas.

Fra : emjeppesen

Dato : 27-04-10 22:20

"Thomas" <oz1jte@(sletdette)mail.dk> skrev:

>Min indsæt/billede er desværre nedtonet

Det er den også hos mig, men det er jo slet ikke det menupunkt vi
skriver, du skal bruge.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Thomas

Dato : 28-04-10 07:44

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Det er den også hos mig, men det er jo slet ikke det menupunkt vi
> skriver, du skal bruge.
>
> Hilsen emj

Hej.

Jeg har da muligvis misforstået noget, men jeg kan nu kun finde 3 indlæg fra
dig i denne tråd, som kun giver indtryk af at du selv kan finde ud af det,
og på ingen måde forsøger at hjælpe mig til en løsning.
Så selv om du skriver "vi", så ser jeg intet som kan hjælpe mig i dine
indlæg.

Efter at Knud Erik venligt har taget et screendump af sin side, må jeg
konstatere at jeg ikke starter samme "type" E-mail som default, når jeg
trykker på "Ny" for at begynde en ny E-mail.

Til gengæld, som jeg selv fandt ud af tidligere, kunne jeg med rullegardinet
ved knappen "Ny" i stedet vælge at lave en "foto-e-mail", og derefter vil
vinduet så ligne Knud-Eriks.

Selv om jeg selvfølgelig er taknemlig for de input jeg har fået her i
tråden, som også gjorde at jeg fandt frem til løsningen, så syntes jeg da
ikke at det har været nævnt i et løsningsforslag her med et... "menupunkt
som I skriver"...

Men jeg har fundet min løsning, og takker alle for hjælpen.

Thomas.

Fra : Knud Erik

Dato : 28-04-10 12:08

> [...]
> som I skriver"...
>
> Men jeg har fundet min løsning, og takker alle for hjælpen.

Måske har jeg fundet har løsningen :
Funktioner -> Indstillinger -> Send -> sæt prik i HTML i "Format for
afsendelse af mail".

Fra : Thomas

Dato : 28-04-10 15:36

> Måske har jeg fundet har løsningen :
> Funktioner -> Indstillinger -> Send -> sæt prik i HTML i "Format for
> afsendelse af mail".

Hej igen.

Det var netop lige præcist hvad der skulle til.
Nu starter den elegant op med det skærmbillede, som ligner dit tidligere
skærmdump.
Sikke en masse rare funktioner som pludselig blev tilgængelige.

Endnu engang tak for hjælpen.

Thomas.