Rejseforsikring ved flyveforbudet?
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 26-04-10 22:15

Hej

Er der nogen der kan fortælle hvordan dækningen har været ved deres
ufrivillige forlængelse af deres rejse i forbindelse med flyveforbudet, har
flyselskabet betalt hotel mv. eller er det forsikringen eller dem selv?

mvh

Jens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-04-10 02:33

Den 27-04-2010 04:14, Jens Rasmussen skrev:

> Er der nogen der kan fortælle hvordan dækningen har været ved deres
> ufrivillige forlængelse af deres rejse i forbindelse med flyveforbudet, har
> flyselskabet betalt hotel mv. eller er det forsikringen eller dem selv?

Europæiske meldte meget hurtigt ud i pressen, at de dækker.
Jeg har Tryg, og jeg sendte dem en e-mail for fem dage
siden,hvor jeg spurgte. De skriver på hjemmesiden, at de
svarer på e-mails inden for 24 timer. Jeg venter stadig på svar.

En lignende service har jeg oplevet hos Supersaver.dk, hvor
jeg købte min billet og hos SAS. Supersaver.dk tog tre dage
for at svare - og undgik lige netop at besvare mit
spørgsmål. En ny e-mail blev sendt, men der er knap nok gået
et døgn fra jeg sendte den, så det varer nok lidt endnu før
jeg får svar.

Jeg er interesseret i at få refunderet min billet.
Supersaver fortæller på hjemmesiden, at de følger SAS's
regler herom. SAS kan/vil ikke svare på spørgsmål om deres
regler, men henviser til Supersaver.dk. Og Supersaver.dk kan
ikke finde ud af at besvare et simpelt sørgsmål.

Jeg er ikke imponeret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Imponér familie og venner med ny viden om danske ord og

Fra : MC

Dato : 27-04-10 12:46

"Jens Rasmussen" <jens@razmussen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ufrivillige forlængelse af deres rejse i forbindelse med flyveforbudet,
> har flyselskabet betalt hotel mv. eller er det forsikringen eller dem

Europæiske Danmark har været ude at sige, at de dækker.
Mit selskab Alm Brand dækker max. 3 dage a 500 kroner. Men det er alligevel
tilstrækkeligt til at dække de 10 dages ekstraophold vi har haft i BKK.

Det er forskelligt fra selskab til selskab.

mht flyselskab. Vi skulle med Thai, og de har været helt kolde.
Det er ikke et EU registreret selskab, og skal dermed ikke følge deres
regler.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-04-10 20:42

Den 27-04-2010 18:45, MC skrev:

> Mit selskab Alm Brand dækker max. 3 dage a 500 kroner. Men det er alligevel
> tilstrækkeligt til at dække de 10 dages ekstraophold vi har haft i BKK.

Den skal du nok lige vende med selskabet. Umiddelbart
betyder det, at du vil få dækket udgifterne i 3 dage. Du kan
ikke overføre penge herfra til de resterende dage. Det kan
dog være, selskabet vil være fleksible, men det er en helt
anden snak.

Jeg har langt om længe hørt fra Tryg, og de dækker op til
1.000 kroner pr. dag i 5 dage.

> mht flyselskab. Vi skulle med Thai, og de har været helt kolde.
> Det er ikke et EU registreret selskab, og skal dermed ikke følge deres
> regler.

Det gør nu ikke den store forskel. SAS er også kolde, og
supersaver.dk, hvor jeg købte billetten, er om muligt endnu
koldere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma: