Australien på 14 dage
Fra : ___P.Sir

Dato : 26-04-10 21:52

....er selvfølgelig en umulighed. Men det er hvad vi har til rådighed i forb.
med en rejse til noget familie i Melbourne. Skal flyve hjem fra Sydney.
Så hvordan får man mest ud af et par uger derude? Køre i bil fra Melbourne
til Sydney over en uges tid, eller måske flyve til Cairns og køre sydpå til
Sydney eller Brisbane, - eller tilbringe mest tid i Cairns, ud på revet
osv., og så bare transit via Sydney eller hvad? Hvordan ville Jer - som
kender landet - prioritere et så kort besøg?
Preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : ___P.Sir

Dato : 29-04-10 14:20

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> revet osv., og så bare transit via Sydney eller hvad? Hvordan ville Jer -
> som kender landet - prioritere et så kort besøg?

Det var pokkers - virkelig ingen Australiens eksperter her?

Fra : N_B_DK

Dato : 01-05-10 11:25

___P.Sir wrote:

> Det var pokkers - virkelig ingen Australiens eksperter her?

Skal først derned i næste uge, så kan desværre ikke hjæpe før jeg kommer
tilbage ;)

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jensb

Dato : 29-04-10 19:13

> [...]
> revet osv., og så bare transit via Sydney eller hvad? Hvordan ville Jer -
> som kender landet - prioritere et så kort besøg?

Tja, man kunne godt køre fra Melbourne til Sydney, og undervejs se pingviner
ved Phillip Island, Blue Mountains og Jenolan Caves som også ligger ved Blue
Mountains, og så et par dage i Sydney. Samlet kunne man bruge en uge på
dette.

Og så kunne man bruge en uge ved Cairns. Så er der nogle dage til at dykke.
Og så nogle dage til udflugter fra Cairrns, f.eks. op til Daintree og Cape
Tribulation m.v.

Det kunne blive udemærket.

Jens

Fra : b mouritzen

Dato : 03-05-10 14:21

I mine øjne har man ikke været i Australien før man har været i
outback'en..! Hvorfra man så kører derud og hvor længe man er der, er
mindre afgørende, men opleves - det skal det

/bente

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 03-05-10 18:34

b mouritzen wrote:
> I mine øjne har man ikke været i Australien før man har været i
> outback'en..! Hvorfra man så kører derud og hvor længe man er
> der, er mindre afgørende, men opleves - det skal det

Løsningen i så tilfælde er at flyve fra det ene sted til det andet.

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk
http://lisbetovervad.dk

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 01-05-10 13:30

___P.Sir wrote:
> [...]
> tilbringe mest tid i Cairns, ud på revet osv., og så bare
> transit via Sydney eller hvad? Hvordan ville Jer - som kender

Det kommer lidt an på hvornår på året I skal af sted. Cairns
(Queensland i det hele taget) om sommeren (vores vinter) kan ikke
anbefales, da det er regn- og stingertid (stinger = brandfarlige
brandmænd). Der skulle til gengæld være behageligt i den australske
vinter. Måske kan du få nogle ideer på vores rejseblog fra vinteren
2007-2008: http://australienrejse.blogspot.com/

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk
http://lisbetovervad.dk