krise i grækenland
Fra : Cykelsmeden

Dato : 24-04-10 11:28

hvad betydning har den angiveligt kaotiske situation for turister?

Bliver omkostningerne dyrere, fordi indbyggerne skal betale mere i
skatter/afgifter?
Bliver omkostningerne lavere, fordi indbyggerne ønsker flere
gæster/kunder ?

Eller vil det overhovedet ikke mærkes?

Personligt har jeg følt prisniveauet jævnt er nået det danske siden
indførslen af euroen.

finn

Fra : Jet

Dato : 24-04-10 09:49

On 24 Apr., 13:28, "Cykelsmeden" <Cykelsme...@her.dk> wrote:
> hvad betydning har den angiveligt kaotiske situation for turister?
ingen

> Bliver omkostningerne dyrere, fordi indbyggerne skal betale mere i
> skatter/afgifter?
moms er sat op til fødevarer 10% og non-food 21%
benzinprisen er sat op til 1,50 - 1,60 Euro/liter 95 oktan

> [...]
> gæster/kunder ?

> Eller vil det overhovedet ikke mærkes?

> Personligt har jeg følt prisniveauet jævnt er nået det danske siden
korrekt ; men grækerne bruger flere penge for at opretholde en
levestandard end hvad danskerne bruger, når man sammenligner
indkomsten
se priser på udvalgte varer her www.Lidl.gr Google translated

Fra : Armand

Dato : 28-04-10 18:50

Cykelsmeden skrev:
> [...]
> skatter/afgifter?
> Bliver omkostningerne lavere, fordi indbyggerne ønsker flere

Vi tager endelig til Grækenland igen efter et par Florida-ferier og
Malta sidste år, og som du er jég også spændt på hvad der sker.
Det er svært at spå omkring emnet; men turisme er en af grækernes
kerne-tilgange til penge udefra, så det ville være at skyde sig i foden
at stramme priserne op indenfor dén branche!

Jeg fatter til gengæld ikke hvor pokker deres penge forsvinder hen, så
der kan gå krise i den grad i det!
De kán da ikke befinde sig på bestikkelseskonti i Schweitz allesammen :-/

--
Armand.

Fra : Jet

Dato : 28-04-10 15:05

On 28 Apr., 20:50, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
> at stramme priserne op indenfor dén branche!
>
> Jeg fatter til gengæld ikke hvor pokker deres penge forsvinder hen, så

Det er spekulanterne rundt om i verden der ødelægger et lands økonomi
først Island nu Grækenland, Portugal, Spanien, Italien og Irland !

Grækerne er gået 20% ned i løn. En universitetsprofessor der før fik
1.500 Euro månedlig får nu 1.200 Euro månedlig.
Tilsvarende får en dansk universitetsprofessor fra 47 - 53.000 DKK
månedlig
http://www.okonomi.aau.dk/lon/lonoversigter/