Brand
Fra : KHH

Dato : 24-04-10 10:56

hvordan kommer jeg videre for at finde yderligere oplysniger 2 indebrændte
børn, som er døde ved røgforgiftning.

Drengen er fundet i herlev kirkebog, sokkelund herred, københavns amt. opsl.
197 nr. 0.

og i godthåbs kirkebog, sokkelund herred, københavns amt døde mandekøn
1909-1916 opsl. 66 nr. 64.

pigen er fundet i herlev kirkebog, sokkelund herred, københavn amt ops.233
nr.0

og i godthåbs kirkebog, sokkelund herred, københavn amt døde kvindekøn opsl.
65. nr. 56

Fra : Henning Christensen

Dato : 26-04-10 06:19

Hej KHK?
Hvem det så måtte være!

Der er sikkert foretaget politiforhør i din sag.

En anden spændende kilde er lokale aviser fra dagene omkring ulykken.
Selv har jeg ad den vej fået bekræftet et rygte i familien om en "ond"
stedmoder, der skulle være omkommet ved en ildebrand i Åbenrå i begyndelsen
af 1900-tallet.
Hvis hun har været så ond, som man sagde, har hun også fået sin "straf". Der
gik en måned fra brandulykken til hun døde.

God jagt!
Henning Christensen