Hjælp til Tydning
Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 14:49

Jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen kunne hjælpe mig med tydning
af disse to pigebørns fader.

Begge er født i Holbæk Amt, Aars herred, Kalundborg Vor Frue

1843, opslag 99, nr. 17
20 september 1843 Ida ? Grafenkamph, døbt 21. april 1844 i kirken
I en FT1850 hedder hun Ida Constancia, så måske er det det der står.

1845, opslag 48, nr. 20
30. maj 1845 Adolphine Caroline Grafenkamph, døbt 17. august 1845

begge af ugift fruentimmer Anne Magrethe Grafenkamph
udelagt barnefader: noget med Adolph Baÿer .....

og ved fadderne går jeg helt i stå

Håber på hjælp
Venlig hilsen
Karin

Fra : Arne Nielsen

Dato : 22-04-10 20:23

Den 22-04-2010 15:49, Karin Lyng skrev:
> [...]
>
> begge af ugift fruentimmer Anne Magrethe Grafenkamph
> udelagt barnefader: noget med Adolph Baÿer .....

1843, opslag 99:
Ida Constantia Henriette Grafenkampf
Ugift Fruentimmer Anne Margrethe Grafenkampf ved udlagte Barnefader
Adolph Bayer, Provisor paa Kallundborg Apothek.
Væver Lunds Enke, Tjenestepige hos Freisleben, Stine Kjeldsen,
Slagtersvend Niels Andersen, Hattemagersvend Andersen, Reebslagersvend
Ravn(?), Alle her i Byen.
Udenfor Ægteskab, Anmeldt af Gjordemoderen Mad. Møller.

1845, opslag 48:
Adolphine Caroline Grafenkampf
Ugift Fruentimmer Anne Margrethe Grafenkampf og udlagte Barnefader
Apotheker A. Adolph Bayer, her i Byen.
Arbeidsmand Lars Madsens Hustrue, Tjenestepige Christiane M. Grausen,
Bagersvend Schak Hesselberg, Slagtersvend Hans Petersen, Snedkersvend
Abraham Grausen, Alle her af Byen.

Venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://www.parken52.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 21:04

Hej Arne

Tusind mange tak

Hilsen
Karin

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 21:43

Hej

Og så lige en gang til.
Hvorfor kan jeg ikke finde Adolph Bayer i Holbæks FT, hverken i 1845
eller 1850, hvor alt ellers siges at være tastet ind.

Mine fingre eller .....

Hilsen
Karin

Fra : Arne Nielsen

Dato : 22-04-10 22:11

Den 22-04-2010 22:43, Karin Lyng skrev:
> [...]
> Hvorfor kan jeg ikke finde Adolph Bayer i Holbæks FT, hverken i 1845
> eller 1850, hvor alt ellers siges at være tastet ind.

Hej Karin.

I 1845 er han indtastet som Carl Adolf Bager og i 1850 som Carl Adolph Baier

Arne

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-10 22:38

Hej Arne

Tak igen

Hilsen Karin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-04-10 21:23

Karin Lyng wrote:
> Hej
>
> Og så lige en gang til.
> Hvorfor kan jeg ikke finde Adolph Bayer i Holbæks FT, hverken i 1845
> eller 1850, hvor alt ellers siges at være tastet ind.

Kan noget ikke findes på det indtastede, kan man i stedet prøve den
affotograferede FT på samme adresse som kirkebøgerne.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 24-04-10 09:08

Karin Lyng skrev bl.a.:
> Hvorfor kan jeg ikke finde Adolph Bayer i Holbæks FT, hverken i 1845
> eller 1850, hvor alt ellers siges at være tastet ind.

I FT-1845 Kalundborg købstad findes:

Navn: Carl Adolf Bager Køn: M Alder: 34 Civilstand: Ugift
Erhverv: Apotheker Fødested: Korsøer

Måske er det ham?

Mvh
Svend-Erik Lindberg

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-10 17:45

Hej

Det går rigtig godt med Jeres hjælp (tusind tak for det). Nu har jeg
fundet hende gift, men med hvem?

Holbæk, Års, Kalundborg Vor Frue 1844-1851 opslag 132 nr. 17

Detlef Henrik Dreyer ...... 8 ... 1802 49 år gl.

Ugift fruentimmer Anne Margrethe Grafenkampf 29½ år, født 21 marts
1821 ......... 4 februar 1824
Gift den 17. januar 1850

Det er vist i hovedtrækkende hvad jeg kan læse

Hilsen
Karin

Fra : Arne Nielsen

Dato : 24-04-10 21:36

Den 24-04-2010 18:45, Karin Lyng skrev:
> [...]
> 1821 ......... 4 februar 1824
> Gift den 17. januar 1850
>
> Det er vist i hovedtrækkende hvad jeg kan læse

Hej Karin.

Her er lidt mere, jeg kan ikke læse det hele:

Detlef Henrik Dreyer, Skorstensfeiermester og Enkemand, født 8 Decbr.
1802 ----- vaccineret. 48 Aar gl.
Ugift Fruentimmer Anne Margrethe Grafenkampf, 29½ Aar, født 21 Marts
1821, vaccineret af ---- 4 Febr. vaccineret i Lyngbye
At intet er til Hinder for Ægteskabet derfor indestaaer: (ulæselige navne)
Forevist Attest for ---------- af 14 Dec 18-- fra -------- ---------- at
Skiftet efter hans afdøde Hustru er sluttet 19 Febr. 1850.

Venlig hilsen
Arne