Veksle penge i DK eller Australien.
Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-10 08:55

Hvor er det billigst at veksle penge, i DK eller Australien?

Min bank tager 550,91 for 100AU$ hvilket virker lidt dyrt.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Søren A Christensen

Dato : 22-04-10 09:29

N_B_DK wrote:
> Hvor er det billigst at veksle penge, i DK eller Australien?
>
> Min bank tager 550,91 for 100AU$ hvilket virker lidt dyrt.

Google (søg på "100 aud to dkk") siger:
100 Australian dollars = 515.913401 Danish kroner

Forexvaluta.dk siger at 100 Aud koster 535,55 Dkk
ozforex.com.au siger at 100 Aud koster 515,99 Dkk

Så det kan klart gøres billigere end din bank ... om det så kan betale
sig at veksle i Australien er en anden sag. Danske kroner er formentligt
ikke lige en valuta de har den største omsætning i.

Men, uanset veksle rate, er spørgsmålet jo hvor mange penge man har lyst
til at rejse rundt med i kontanter ... jeg ender ofte op med kun at have
et mindre beløb med hjemmer fra, og så løbende hæve på mit VISA / MASTER
/ AmericanExpress kort ... til hvad der nu er going rate. Ofter er der
jo så også forsikring og / eller andre goder forbundet med MASTER og
AMEX kortene.

/Søren