Ændre subject af på mail i imap-folder.
Fra : Leif Neland

Dato : 19-04-10 10:24

(Fut: dk.edb.internet.webdesign.serverside.php)

Supporterer imap-protokollen at man kan ændre i headeren på mails?
Det ser ikke ud til at de imap-funktioner, der er i php (5.3) kan det.
Hvis protokollen ikke supporterer det, giver det jo ikke mening at lede
efter en php-funktion...

Vi modtager fakturaer pr email, og jeg vil gerne have skrevet i headeren,
hvilken bestilling, det hører til.
Et php-script læser mailboxen, ser nye mails, udtrækker vedhæftede pdf'er,
dekoder dem til text, og behandler disse data.
I pdf'en står vores bestillingsnummer, dette nummer ville jeg have skrevet i
subject, så det er lettere at finde den ønskede mail.

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-04-10 10:42

Leif Neland skrev:

> I pdf'en står vores bestillingsnummer, dette nummer ville jeg have skrevet i
> subject, så det er lettere at finde den ønskede mail.

Jeg kender en omvej. Fra Agent kan jeg lagre en mail tekstformat
inklusive alle headere. Så kan den redigeres i en vilkårligt
editor og bagefter importeres i Agent igen.

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 19-04-10 11:14

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:d99os5tv24ojuqkcar9pfqkkuosie3ng3t@news.stofanet.dk...

> Jeg kender en omvej. Fra Agent kan jeg lagre en mail tekstformat
> inklusive alle headere. Så kan den redigeres i en vilkårligt
> editor og bagefter importeres i Agent igen.

Det lyder lidt langt ude at gøre det via php...

Så tror jeg hellere jeg vil importere beskeden i databasen, og lave direkte
link mellem bestilling og faktura.
Så slipper jeg også for at lave pdf-konvertering hver gang nogen vil se
fakturaen.

Leif