Andet multimedie
bentjuul 3670
Mest power til afvikling af Videoredigerig~
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 18-04-10 08:59

Hvilke at disse grafikkort har mest power ::
NVIDIA GeForce GTX 260
ATI Radeon HD 5700 series

Fra : Rado

Dato : 18-04-10 13:31

On Sun, 18 Apr 2010 09:58:56 +0200, Steen Mikkelsen
<sfm@post1.tele.dk> wrote:

>Hvilke at disse grafikkort har mest power ::
>NVIDIA GeForce GTX 260
>ATI Radeon HD 5700 series

dk.edb.hardware.grafikkort er den rigtige gruppe for den slags.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Infinity

Dato : 18-04-10 21:00

Steen Mikkelsen wrote:
> Hvilke at disse grafikkort har mest power ::
> NVIDIA GeForce GTX 260
> ATI Radeon HD 5700 series

Det er GTX 260 sandsynligvis, men jeg kan ikke finder noget Radeon HD 5700
kort har i stedet valgt 5750

http://www.videocardbenchmark.net/video_lookup.php?cpu=GeForce+GTX+260

http://www.videocardbenchmark.net/video_lookup.php?cpu=Radeon+HD+5750

Men BEGGE er TOTALT OVERKILL til videoredigering, med mindre du redigere 3D
film.
Du kan sagtens nøjes med meget mindre til 2D.

--
/Infinity

Fra : N Dude

Dato : 21-04-10 10:09

Steen Mikkelsen wrote.:

> Hvilke at disse grafikkort har mest power ::
> NVIDIA GeForce GTX 260
> ATI Radeon HD 5700 series

Ingen!

Normal video er ren 2d og har INTET , siger og skriver INTET med
grafikkortet at gøre. Der er undtagelser, men det fordrer indgående kendskab
til dit arbejde og dit workflow, før det er aktuelt at debattere!

Fra : N Dude

Dato : 21-04-10 13:47

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-04-10 14:48

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> grafikkortet at gøre. Der er undtagelser, men det fordrer indgående
> kendskab til dit arbejde og dit workflow, før det er aktuelt at debattere!

Forkert. Flere videoredigeringsprogrammer benytter sig i dag af GPU'en til
at accelerere videobehandlingen.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : N Dude

Dato : 30-04-10 13:09

Morten Wartou wrote.:

> Forkert. Flere videoredigeringsprogrammer benytter sig i dag af
> GPU'en til at accelerere videobehandlingen.

Er du dummere end folk er flest??
(ja, det ved jeg jo fra dine andre ret så åndsvage indlæg)

Det må du jo være, siden du ikke kan eller måske bare ikke vil læse!

Jeg poster det gerne een gang til, så du også kan følge med. Hent gerne en
staveplade:

***Der er undtagelser, men det fordrer indgående
kendskab til dit arbejde og dit workflow, før det er aktuelt at
debattere! ***

Det KRÆVER at renderingsmaskinen og softwaren er skrevet til formålet,
ellers virker det ikke. Dernæst er der 117 millioner producenter inkl mig
selv , som IKKE renderer til mpeg som første valg, og det er altid mpeg
disse kort kan hjælpe med at enkode. Der er *himmelråbende* forskel på
rendering og mpeg kodning, som er det, 99% af kortne på markedet kan. Hvad
du nogen som helst erfaring med professinel HD videoproduktion, så ville du
også vide dette...

Kom gerne med specifikke eksempler på grafikkort som du kender indgående,
som kan beregne effekter og colorgrading... fuldstændig i stil med mit eget
RT.X2HD (som koster små 20.000)

Sluttelig kan man undre sig over, at du henviser til en masse andre kort,
når han spøger om to helt specifikke kort. Havde du heller ikke noget
begavet at sige om dem?

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-05-10 22:16

> [...]
> du nogen som helst erfaring med professinel HD videoproduktion, så ville

Du tager fuldstændigt fejl, hvilket er helt som forventet. Du hævder jo
også, at Microsoft Flight Simulator 2004 ikke benytter DirectX, at en person
der fremturer som en med forstand kommer med sådan en påstand, siger meget
om vedkommende.

> Kom gerne med specifikke eksempler på grafikkort som du kender indgående,
> som kan beregne effekter og colorgrading... fuldstændig i stil med mit
> eget
> RT.X2HD (som koster små 20.000)

Ih, hvor er du heldig at have sådan et kort (gab). Du ser dog ikke ud til at
have nogen som helst anelse om hvad der sker på markedet, og jeg gider ikke
spilde min tid på at forklare dig det. En søgemaskine som Google kan
anbefales, omend jeg tvivler på at du er i stand til at bruge den.

> Sluttelig kan man undre sig over, at du henviser til en masse andre kort,
> når han spøger om to helt specifikke kort. Havde du heller ikke noget
> begavet at sige om dem?

Jeg har ikke henvist til nogen som helst kort - hvor ser du det i mit
indlæg? Jeg svarede blot dig, at det var en helt forkert påstand du kom med.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou