Faders efternavn
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-04-10 16:18

Ringkøbing amt, Ginding Herred, Haderup sogn opslag 39 spalte 1:

2 Maj Døbt Søren ????? ????
datter Ellen. Niels Olufsens Hustru
i Tranum bar ....

Resten er jeg ikke interesseret i, men hvad hed Søren mere?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 14-04-10 18:05

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev Wed, 14 Apr 2010
17:18:24 +0200

>Resten er jeg ikke interesseret i, men hvad hed Søren mere?

Søren Smed

Ps. Det havde måske været smart med et årstal. ,-)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-04-10 19:53

Arne Feldborg wrote:

> Ps. Det havde måske været smart med et årstal. ,-)

Ups, du - og Jørgen har ret, et årstal havde gjort det lettere. Men I fandt
det alligevel. Med det efternavn kan man vel gætte på, at det også er hans
haandtering.

Fra : Arne Nielsen

Dato : 14-04-10 18:09

Den 14-04-2010 17:18, Erik Ginnerskov skrev:
> [...]
> datter Ellen. Niels Olufsens Hustru
> i Tranum bar ....
>
> Resten er jeg ikke interesseret i, men hvad hed Søren mere?

Det må vist være Haderup 1747-1815, opslag 37. Der står: Søren Smeds
barn kaldet Ellen.

venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://www.parken52.dk/

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-04-10 17:49

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> datter Ellen. Niels Olufsens Hustru
> i Tranum bar ....
>
> Resten er jeg ikke interesseret i, men hvad hed Søren mere?

Faddere er dog ofte slægtninge, og dem bør du skrive ned,
så har du mulighed for at gøre resten af arbejdet nemmere
en gang imellem.

Jeg har ikke glemt dig - bare været ret ukampdygtig et stykke tid,
jeg vender tilbage.
mvh:Bodil.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-04-10 21:19

Bodil Grove Christensen wrote:

> Faddere er dog ofte slægtninge, og dem bør du skrive ned,
> så har du mulighed for at gøre resten af arbejdet nemmere
> en gang imellem.

Bare rolig, selv om jeg ikke skriver det ned, gemmer jeg kirkebogsopslaget
som .jpg ligesom jeg noterer sogn, åremål og opslag, så jeg kan altid vende
tilbage, hvis noget skal studeres nærmere.

Det er også sket mere end en gang, at der måtte et opslag i en folketælling
til, for at komme videre. Alt fundet kildemateriale bliver registreret.

> Jeg har ikke glemt dig - bare været ret ukampdygtig et stykke tid,
> jeg vender tilbage.

Det var ellers lige før jeg ville skrive for at høre, om du havde glemt det
eller opgivet projektet, men du kender adressen, når du igen er kampklar.