Tekst fra billed
Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 13:36

Hej NG
Jeg har nogle billeder, hvor jeg har skrevet noget tekst i
Egenskaber_Dokumentinfo_Kommentarer...
Nu vil jeg så gerne hente denne tekst sammen med billedet...
Kan det lade sig gøre med ASP...???
Hilsen
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-10 22:59

"ngs" <bsnbsn_SNABELA_ofir.dk> skrev
> [...]
> Egenskaber_Dokumentinfo_Kommentarer...
> Nu vil jeg så gerne hente denne tekst sammen med billedet...

Fandt ud af det...
Bruger min udbyders komponent - AspJpeg...
Bjarne

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-04-10 05:43

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote:

> Fandt ud af det...
> Bruger min udbyders komponent - AspJpeg...

Ok, så det var åbenbart EXIF data du spurgte efter?
(forstod ikke den med "Egenskaber_Dokumentinfo_Kommentarer.").

Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-10 12:11

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmail.com> skrev

> Ok, så det var åbenbart EXIF data du spurgte efter?
> (forstod ikke den med "Egenskaber_Dokumentinfo_Kommentarer.").

Ja, det var det åbenbart...)
Den med Egenskaber_Dokumentinfo_Kommentarer skal forstås således, at jeg
højreklikker på et billed, vælger Egenskaber, vælger faneblad Dokumentinfo,
og skriver i feltet Kommentar...ok...???
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-10 12:18

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> højreklikker på et billed, vælger Egenskaber, vælger faneblad
> Dokumentinfo, og skriver i feltet Kommentar...ok...???

Koden bliver så:

' Directory with images
Path = Server.MapPath(ShowPic)
Set Jpeg = Server.CreateObject("Persits.Jpeg")

' Open image for metadata exraction
Set Info = Jpeg.OpenInfo( Path )

Kommentar = Info("WinComments")

Set Jpeg = Nothing

Resultatet kan ses her :
http://hoejbynet.dk/lystfiskerklub/images/fisketur/ShowPicture.asp

Bjarne

Fra : Stig Johansen

Dato : 17-04-10 13:09

> [...]

> højreklikker på et billed, vælger Egenskaber, vælger faneblad
> Dokumentinfo, og skriver i feltet Kommentar...ok...???

Ja - ok, men nu er det nok ikke allle der benytter samme OS/Sprog/Program
som dig.

Hvis det er det jeg tror det er, så hedder det Properties, hvor der er et
faneblad der hedder summary, og herunder er der et væld af informationer
man kan give..
Title,Subject,Keyword,Comments... alt i alt en ~ 20 felter.

Bortset fra det ville jeg nok lægge disse informationer i en database i
stedet for at hente dem fra filerne.

Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-10 18:29

> Ja - ok, men nu er det nok ikke allle der benytter samme OS/Sprog/Program
> som dig.

Du spurgte, og fik selvfølgelig et svar...
Korrekt - arbejder stort set kun med MS produkter...

> [...]
> man kan give..
> Title,Subject,Keyword,Comments... alt i alt en ~ 20 felter.

Ved ikke...

> Bortset fra det ville jeg nok lægge disse informationer i en database i
> stedet for at hente dem fra filerne.

Det er vist et fedt i dette tilfælde...så mange billeder er der heller
ikke...ellers er jeg enig med dig...

Bjarne