E-Mail
webnoob 5265
Lange diskussioner
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-04-10 11:52

I nogel usenet nyhedsgrupper bliver
diskussionerne of meget langvarige og
omfattende indlæg, der citerer indlæg
der citerer indlæg der citeterer ind
ad nauseam - til sidst kan
man slet ikke følge med i hvem der citerer
hvem for hvad. Se bare her:

http://webdesign101.dk/x/usenet/usenetdialogue.png

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-04-10 11:54

Jørgen Farum Jensen skrev:

>http://webdesign101.dk/x/usenet/usenetdialogue.png

der er nogen der kan nyde godt af hvis alle klippede det overflødige væk.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-04-10 13:32

Ivan V. Klattrup skrev:

> der er nogen der kan nyde godt af hvis alle klippede det overflødige væk.

Det er ikke problemet som jeg har forstået det. Det vi ser, er
Thunderbirds fortvivlede forsøg på at vise hvad der er svar på
hvad.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-04-10 13:42

Bertel Lund Hansen skrev:

>Det er ikke problemet som jeg har forstået det.

Billedet viser da et meddelelsesvindue

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-04-10 13:56

Ivan V. Klattrup skrev:

> Billedet viser da et meddelelsesvindue

Nåh, er det citatsammenhængen der er gået i fisk?

--
Bertel

Fra : Erling

Dato : 13-04-10 15:15

On Tue, 13 Apr 2010 12:51:33 +0200, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>der citerer indlæg der citeterer ind
>ad nauseam - til sidst kan
>man slet ikke følge med i hvem der citerer

Hvis jeg vil se den hjemmeside får jeg bare en Tunderbird med en
meddelelsrude med lodrette striber. Hvad kan det skyldes?

mvh
Erling

Fra : Thore

Dato : 13-04-10 15:45

<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

>I nogel usenet nyhedsgrupper bliver
>diskussionerne of meget langvarige og
>omfattende indlæg, der citerer indlæg

Og når nogle citerer over det citerede, andre under - så bliver det
helt ulæseligt...

Lige så irriterende som, at folk ikke bruger prefix'et ( > ).
Ser mange gange dagligt et indlæg som ligner et jeg lige har læst - med
en enkelt linies tilføjelse...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-04-10 15:46

Thore skrev:

>Lige så irriterende som, at folk ikke bruger prefix'et ( > ).

Det sker for det meste når folk der bruger Outlook Express svarer på
indlæg der er postet i Quoted Printable f.eks. via google grupper.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-04-10 17:06

Ivan V. Klattrup wrote:

> Det sker for det meste når folk der bruger Outlook Express svarer på
> indlæg der er postet i Quoted Printable f.eks. via google grupper.

Det med de lodrette streger er opsætning i Thunderbird.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-04-10 18:14

Erik Olsen skrev:

>Det med de lodrette streger er opsætning i Thunderbird.

Det med præfixet som Thore ser, det ser han højst sandsynligt i den reader
han bruger og det er Forte Agent, og det han ser sker ved det jeg skrev.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 13-04-10 17:12

Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> writes:

> [...]
> der citerer indlæg der citeterer ind
> ad nauseam - til sidst kan
> man slet ikke følge med i hvem der citerer

Måske Quotecollapse kan hjælpe.

http://quotecollapse.mozdev.org/

Evt brug Quote Colors hvor du kan vælge ">" som citattegn i stedet for
TBs default.

http://quotecolors.mozdev.org/

--
Carl

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-04-10 17:35

Carl Drud skrev:

> Evt brug Quote Colors hvor du kan vælge ">" som citattegn i stedet for
> TBs default.
>
> http://quotecolors.mozdev.org/

Tak for tippet. Mit indlæg var egentlig ment
som et lille ironisk indlæg. Sandheden er at
jeg simpelthen ikke orker at følge en diskussion,
der ikke er plads til på min skærm med Thunderbirds
standardindstillinger. At anvende >-tegnet bedrer
jo ikke meget på det.
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-04-10 17:47

Den 13-04-2010 18:34, Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
> som et lille ironisk indlæg. Sandheden er at
> jeg simpelthen ikke orker at følge en diskussion,
> der ikke er plads til på min skærm med Thunderbirds

Det var også sådan jeg læste dit oplæg.
Nu havde du så også lige valgt en tråd fra en af de grupper som jeg
forestiller mig har mest mangel på struktur, sikkert også hvad angår
holdning til citatteknik.

"Jeg kører i venstre side af vejen, for det synes jeg nu er mest praktisk".

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-04-10 18:02

Jørgen Farum Jensen wrote:

> [...]
> som et lille ironisk indlæg. Sandheden er at
> jeg simpelthen ikke orker at følge en diskussion,
> der ikke er plads til på min skærm med Thunderbirds

Sådanne diskussioner er sjældent værd at følge.

> At anvende >-tegnet bedrer jo ikke meget på det.

Lidt, men det har ikke den store praktiske betydning jvnf. ovenfor.