E-Mail
webnoob 5265
Thunderbird og usenet?
Fra : Geronimo

Dato : 13-04-10 02:01

Hejsa, jeg er skiftet til Windows 7 og der er jo ikke noget standard
mail program så jeg benyttede lejligheden til at skifte fra Outlook
express til Thunderbird 3 (da jeg længe har været vældig tilfreds med
Firefox)!

MEN, jeg har allerede fundet to problemer med Thunderbird...

1. Thunderbird beder mig indtaste en kode til min SMTP server når jeg
prøver på at sende en mail! Hvad fanden er nu det!? Jeg har telenor og
har brugt vip.cybercity.dk på outlook express helt uden problemer og
helt uden at skulle indtaste kode til SMTP serveren! Har prøvet med
koden til min internetforbindelse og det godtager den IKKE.

2. Jeg bruger sunsite til at tilgå usenet fordi jeg så kan komme på
nyhedsgrupper fra alle lokationer, men når jeg så prøver på at
abonnere på en gruppe og den spørger om koden så godtager den heller
ikke den..! Jeg synes jeg har prøvet alle mulige indstillinger, skal
man gøre noget specielt ifbm. nyhedsgrupper i Thunderbird?

(Ja jeg havde også et helvedes hyr med at få min mail op at køre bare
for at kunne modtage, men det virker i det mindste nu, Thunderbird får
ihvertfald IKKE en præmie af mig for at være brugervenligt, pyyyyh.
Jeg håber bare det er godt når/HVIS jeg får det til at virke efter
hensigten)

Brian

Fra : Ole C

Dato : 13-04-10 09:45

Geronimo skrev blandt andet:

> [...]
> ihvertfald IKKE en præmie af mig for at være brugervenligt, pyyyyh.
> Jeg håber bare det er godt når/HVIS jeg får det til at virke efter

Måske du kan hente hjælp her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-installation.php

--
vh
Ole C

Fra : Kent

Dato : 13-04-10 13:17

Den 13-04-2010 10:00, Geronimo skrev:
> [...]
> helt uden at skulle indtaste kode til SMTP serveren! Har prøvet med
> koden til min internetforbindelse og det godtager den IKKE.
Jeg bruger min e-post-adresse og kodeord. Jeg tror ikke, at du skal
bruge koden til din internetforbindelse.

Prøv eventuelt at sætte en hotmail-konto op. Eller noget lignende med
tilhørende smtp-server.

> [...]
> ikke den..! Jeg synes jeg har prøvet alle mulige indstillinger, skal
> man gøre noget specielt ifbm. nyhedsgrupper i Thunderbird?
Prøv at bestille et nyt brugernavn og kodeord.
> [...]
> ihvertfald IKKE en præmie af mig for at være brugervenligt, pyyyyh.
> Jeg håber bare det er godt når/HVIS jeg får det til at virke efter
Jeg har et par gange brugt TDC Outlook Express opsætning til at
indstille Thunderbird efter. Der er ikke rigtig nogen forskel. Det er de
samme felter, som skal udfyldes.

Og Thunderbirds

--

Kent

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-04-10 20:37

Den 13-04-2010 15:00, Geronimo skrev:

> 1. Thunderbird beder mig indtaste en kode til min SMTP server når jeg
> prøver på at sende en mail! Hvad fanden er nu det!?

Din konto er sikkert sat op til, at du skal angive
adgangskode. Du vil så blive bedt om at indtaste koden
første gang, den skal bruges. Herefter husker Thunderbird
den for dig.

Så enten skal du altså indtaste koden, eller også skal du
have ændret indstilling til ikke at benytte adgangskode.

> [...]
> helt uden at skulle indtaste kode til SMTP serveren! Har prøvet med
> koden til min internetforbindelse og det godtager den IKKE.

I henhold til MozillaDanmarks liste over udbydere [1], skal
skal du bruge adgangskode. Du har i så fald også skullet
bruge den i Outlook Express, men det er sikkert så længe
siden, at du har glemt det. Ligesom Thunderbird husker
Outlook Express også koden efter den første indtastning.

Giv os evt. den præcise fejlmeddelelse, den bør afsløre,
hvor fejlen ligger.

> [...]
> ikke den..! Jeg synes jeg har prøvet alle mulige indstillinger, skal
> man gøre noget specielt ifbm. nyhedsgrupper i Thunderbird?

Nej, du har sikkert angivet brugernavn/adgangskode forkert.
Hvad er den præcise fejlmeddelelse?

[1]
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kontoindstillinger_for_diverse_udbydere#Telenor_.28Cybercity.29

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Geronimo

Dato : 15-04-10 10:57

> Din konto er sikkert sat op til, at du skal angive
> adgangskode. Du vil s blive bedt om at indtaste koden
> f rste gang, den skal bruges. Herefter husker Thunderbird
> den for dig.
>
> S enten skal du alts indtaste koden, eller ogs skal du
> have ndret indstilling til ikke at benytte adgangskode.

Ja den var åbenbart sat op til at spørge om kode som standard... Jeg
har nu fundet ud af hvor man kan slå det fra, det er fordi at SMTP
indstillingerne er seperate fra mail konto indstillingerne og det
synes jeg som gammel outlook bruger ikke ligefrem er indlysende! Men
jeg har da fundet det nu omsider, så nu virker mailen da, både ind og
udgående!

> I henhold til MozillaDanmarks liste over udbydere [1], skal
> skal du bruge adgangskode. Du har i s fald ogs skullet
> bruge den i Outlook Express, men det er sikkert s l nge
> siden, at du har glemt det. Ligesom Thunderbird husker
> Outlook Express ogs koden efter den f rste indtastning.

Den sagde somend blot at koden var forkert og jeg havde mulighed for
at indtaste en anden!
Men nu virker det altså, uden kode, så den liste passer da ikke! - Jeg
har nu heller aldrig indtastet kode for SMTP serveren i outlook,
hverken da jeg tidligere havde Clearwire, TDC eller nogen af de andre!
Det er jeg 100% sikker på. (Jeg har f.eks. førhen jævnligt måtte
skifte SMTP server når jeg var til netværk parties)

> Nej, du har sikkert angivet brugernavn/adgangskode forkert.
> Hvad er den pr cise fejlmeddelelse?
>
> [1]http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kontoindstillinger_for....

Når jeg indtaster koden siger den:
"Der opstod en fejl i forbindelse med nyhedsgrupper (NNTP):
Authentication failed (Please register at http://dotsrc.org/usenet/)"

Jeg er 100% sikker på at jeg har angivet adgangskoden rigtig, jeg har
prøvet SÅ mange gange nu at det ikke kan være koden den er galt med,
jeg har endda fået tilsendt en ny en for en sikkerhedsskyld!

Brugernavnet skulle jo være min email og den er også 100% rigtigt
indtastet så jeg har lidt svært ved at indse hvad jeg gør forkert!

Tak for hjælpen indtil videre ihvertfald!
Brian