Helligdage i outlook-kalender?
Fra : J. Overbeck

Dato : 09-04-10 18:14

Hej!
Er der en venlig sjæl der kan oplyse mig om hvordan jeg sletter helligdagene
i Outlook-kalenderen.
Jeg er kommet til at indstallere dem 2 gange.

Det er Outlool i Office-2007 - pakken jeg bruger.

Venlig hilsen
Jørgen

Fra : Rasmus O.

Dato : 10-04-10 08:49

"J. Overbeck" <nydklon@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> helligdagene i Outlook-kalenderen.
> Jeg er kommet til at indstallere dem 2 gange.
>
> Det er Outlool i Office-2007 - pakken jeg bruger.

Hej jørgen,
følgende er "nuppet" fra Microsofts hjælp:
Tilføje helligdage

1. Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på
Kalenderindstillinger.

2. Klik på Tilføj helligdage under Kalenderindstillinger.

3. Marker afkrydsningsfeltet ud for det land eller den region, hvis
helligdage du vil føje til kalenderen, og klik derefter på OK.

(Danmark vælges automatisk.)

Hvis du i forvejen har indsat dit lands eller områdes helligdage i din
kalender, er afkrydsningsfeltet for det pågældende land eller område
markeret i dialogboksen Føj helligdage til kalenderen. Hvis du forsøger at
tilføje de samme emner igen, vises følgende meddelelse:

Helligdage fra land/område er allerede installeret. Vil du installere dem
igen?

Hvis du klikker på Ja, installeres helligdagene og begivenhederne endnu en
gang, og der vises dobbeltforekomster af dem.

(De oplysninger om helligdage, du finder i Outlook, gælder for kalenderårene
2006 til 2012. Hvis du bruger en ikke-gregoriansk kalender, medtages emner,
der forekommer inden for den samme tidsperiode.)

mvh

Rasmus O.

Fra : J. Overbeck

Dato : 10-04-10 09:48

"Rasmus O." <rasmuso@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kalenderårene 2006 til 2012. Hvis du bruger en ikke-gregoriansk kalender,
> medtages emner, der forekommer inden for den samme tidsperiode.)

Hej Rasmus!

Det er lige præcis det du beskriver jeg har gjort. Men hvordan får jeg det
slettet igen?

Jeg prøvede at fjerne markeringen og sætte markering ved et andet land
(Finland) i håb om at de danske helligdage vil blive slettet og erstattet af
finske. Det skete ikke, så nu har jeg 2x danske helligdage i 1x finske
helligdage.

Mvh
Jørgen

Fra : Erling

Dato : 10-04-10 10:18

>Det er lige præcis det du beskriver jeg har gjort. Men hvordan får jeg det
>slettet igen?

Ved ikke om der er en smartere måde men nedenstående har virket for
mig.

Vælg Kalender

Vis \ Aktuel Visning \ Begivenheder

Så får du alle dine begivenheder/ fødseldage og lign i en oversigt.

Sorter på kategorier og slet alle helligdage.

Læg helligdagene ind som du gjorde før.

Mvh

Erling

Fra : N/A

Dato : 10-04-10 12:24

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-10 12:24

Rasmus O. wrote:

> Aner ikke hvad der sker!?
> mit andet indlæg er tilsyneladende ikke nået frem til gruppen, så her
> er en kort gentagelse:

Og den når nok heller ikke frem, for du tilføjer
en vedhæftet fil (gif) i bunden af dit indlæg og
så bliver dit svar bortfiltreret

Fra : Rasmus O.

Dato : 10-04-10 13:04

http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HP012304061030.aspx

Fra : Per Andreasen

Dato : 17-04-10 15:00

Jeg tror, at Jørgen har det samme problem som jeg. Mit er, at jeg meget
gerne, som i en almindelig papkalender vil have helligdagene indsat i min
kalender på forhånd, så jeg ikke skal trykke på noget for at se dem. Jeg har
også i et forsøg på at få denne funktion til at virke fået indsat
helligdagene to gange, men jeg har dog fået slettet dem igen. Det er dog
ikke lykkedes for mig at få ovennævnte selvfølgelige funktion til at virke.
Kan nogen hjælpe mig/os?
På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Fra : Erling

Dato : 17-04-10 18:17

On Sat, 17 Apr 2010 16:00:22 +0200, "Per Andreasen" <phjaelp@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>ikke lykkedes for mig at få ovennævnte selvfølgelige funktion til at virke.

Under normale omstændigheder burde man altid se begivenheder i
kalenderen hvis de er tilføjet.

Hvis du har slettet alle begivenheder skal de tilføjses igen. Se
indlæg fra J. Overbæk.

Hvis dette ikke hælper så går ind:

Vis \ Aktuel Visning \ Begivenheder

Er de aktuelle helligdage der?
Nu skriver du ikke om det er en outlook 2007 eller 2003? i 2003 kan
problemet været at helligdagene ikke ligger på pc én. Så skal du
downloade helligdagslisten fra MS

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=32c24709-50b5-4698-b5cb-be7d6765fe3a&DisplayLang=da

Hvis de ikke hjælper må du vende tilbage med yderligere oplysnigner!

mvh

Erling

Fra : J. Overbeck

Dato : 21-04-10 20:35

Hej igen!

Jeg takker for besvarelserne.

Men jeg vil gerne vide om man kan slette ALT indhold i kalenderen på en gang
eller man skal gøre det manuelt for hver begivenhed.

Jeg afinstallerede Office-pakken og installerede den igen i håb om at alt
var slettet - det var det så ikke......

Nogen der har et bud?

Fra : Erling

Dato : 21-04-10 21:11

On 21-04-2010 21:34, J. Overbeck wrote:
> [...]
> eller man skal gøre det manuelt for hver begivenhed.
>
> Jeg afinstallerede Office-pakken og installerede den igen i håb om at alt

Jeg gentager mig da gerne igen

Du Vælge Kalender

Derefter: Vis -> Aktuel Visning -> Begivenheder

Så får du alle dine begivenheder/ fødseldage og lign i en oversigt.

Sorter på kategorier og vælg Helligdage og slet alle helligdage.

Hvis du ikke har kategorier blandt felterne i toppen, så klik på en af
de andre felter og vælg feltvælger derefter vælg kategorier som nyt felt.

Du kan slette dem alle på en gang ved at holde crtl+shift nede på en gang!!

Mvh

Erling

Fra : J. Overbeck

Dato : 21-04-10 22:18

Det jeg mener er at jeg gerne vil have det "tilføjelses-program" som
helligdagene jo er, fjernet.

/jørgen

Fra : Erling

Dato : 22-04-10 06:23

On 21-04-2010 23:17, J. Overbeck wrote:
> Det jeg mener er at jeg gerne vil have det "tilføjelses-program" som
> helligdagene jo er, fjernet.

Efter min opfattelse er det eneste funktionen Helligdage gør er at
kopiere en masse aftaler katagoriseret som Helligdage ind i din
kalender. Disse begivenheder kan slettes enkeltvis eller på en gang. Man
kan sågar rette datoer, navn og lign på disse Helligdage.

Det du spurgte om i første omgang var hvordan man sletter Helligdage
fordi du var kommet til at lægge dem ind 2 gange.
Hvor min løsning er at slette dem alle. og lægge dem ind 1 gang bagefter.
Da jeg gjorde det på min tog hele operationen under 1 minut.

Jeg forstår ikke hensigten med at fjerne det tilføjelses-program
Helligdage. Da det intet gør med mindre der bliver foretaget en bruger
handling??

mvh
Erling